Forbes Israel Logo

הסקר האחרון: לבני ממשיכה לאבד מנדטים; גוש הימין מוביל בגדול

4 ימים לפני הבחירות, ומפלגת התנועה של ציפי לבני ממשיכה לאבד מנדטים. על פי סקר "פאנלס פוליטיקס" בראשות מנחם לזר, צפויה התנועה לזכות ב-7 מנדטים בלבד בכנסת ה-19, כאשר רק לפני שבועיים עמדה על 11 מושבים. גם העבודה מאבדת מנדט, ויורדת ל-16 מושבים.

לעומתן, מרצ מתחזקת ועומדת על 6 מנדטים, וקדימה של שאול מופז מתייצבת על 2 מושבים בכנסת הבאה. יש עתיד של יאיר לפיד חוזרת ל-11 מנדטים, לאחר ירידה קלה בשבוע שעבר. גם חד"ש חוזרת על פי הסקר ל-4 מנדטים, כמות שווה לזו של רע"ם-תע"ל. גוש השמאל-ערבים עומד על 53 מנדטים בסך הכל, אחד פחות מבשבוע שעבר.

מהסקר עולה עוד כי הליכוד-ביתנו והבית היהודי שומרות על יציבות, עם 34 ו-14 מנדטים בהתאמה. כך גם יהדות התורה, השומרת על 6 מנדטים, ועוצמה לישראל, שלה צפויים 3 מושבים בכנסת ה-19.

ש"ס התחזקה מעט השבוע והחזירה לעצמה את אחד משני המנדטים שאיבדה בסקר הקודם, והיא עומדת היום על 10 מושבים. בסך הכל למפלגות הימין והחרדים 67 מנדטים בכנסת ה-19, עלייה של מושב אחד. 


לבני. ממשיכה לאבד מנדטים | צילום: מרק ישראל סלם

הנתון המעניין מגיע השבוע דווקא מהמפלגות שתיוותרנה ככל הנראה מחוץ לכנסת. מהסקר עולה כי שמונה מנדטים הולכים לחמש מפלגות: עם שלם של הרב חיים אמסלם ועלה ירוק (שמתקרבים אמנם לאחוז החסימה אך לא מצליחים לעבור, י.פ), ארץ חדשה, הכח להשפיע והירוקים.

בנוסף, שיעור המתלבטים נותר גבוה גם השבוע, ועומד על כ-10% אחוזים – או 12 מנדטים שתלויים באוויר.

הסקר נערך בימים רביעי וחמישי בהשתתפות 603 בני אדם, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל. טעות הדגימה המרבית – 3.9%.

הסקר הקודם: סערת התשדיר עלתה לש"ס בשני מנדטים

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.