Forbes Israel Logo

הסתיימה שביתת האחיות: יקבלו תוספת ממוצעת של 1,350 שקל

השביתה הסתיימה: לאחר 17 יום, שעות של משא ומתן והאשמות של שני הצדדים, הגיעו הלילה הממונה על השכר, עו"ד קובי אמסלם, ויו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן להסכם עבודה להסתדרות האחיות.

ההסכם מתייחס לתקופה של 4.5 שנים וישולם על ידי מתן תוספת בגובה של בין 1100 ל-1600 שקל, המהווה תוספת של 13% בשכרן. כמו כן, מתוך עלות ההסכם יוקצה 1% לפתרון הבעיות הכלליות של המקצוע ובראשן המחסור החמור באחיות.

ההסכם שהתגבש הלילה מגיע על רקע מצבה של מערכת הבריאות הציבורית בישראל בהשוואה למדינות המפותחות. עלפי נתוני ה-OECD, שיעור האחיות בארץ העומד על 4.76 לאלף איש ומצוי בתחתית הטבלה, כשמתחת לישראל דרום קוריאה (4.51) ומקסיקו (2.46). הממוצע ב-OECD עומד על כ-8 אחיות ל-100 איש כאשר מעל ישראל מדינות רבות כשבראשן בריטניה (9.46) וגרמניה (10.1).

אחרי 17 יום – השביתה הסתיימה

כמו כן במסגרת ההסכם, יקבלו האחים והאחיות את שתי הפעימות הנותרות שטרם שולמו מהסכם המסגרת במגזר הציבורי בעלות של 3.25%. בפועל יש לציין כי שכר האחיות אף יגדל יותר מאחר וההסכם איננו כולל את תוספת השכר שתושג במשא ומתן שיחל עם ההסתדרות לאחר הבחירות ויסוב על תוספות לשכר עובדי הציבור עם תום תקופת הסכמי השכר במשק.

הממונה על השכר, עו"ד קובי אמסלם אמר: "אני מברך על השגת ההסכם עם הסתדרות האחיות, מדובר בהסכם שיעודד כניסה למקצוע הסיעוד ויביא לתקופה משמעותית של שקט ויציבות למערכת הבריאות, לרווחת החולים. ההסכם מיטיב עם בעלי השכר הנמוך ומתגמל בעד עבודה נוספת. אני מודה לשר האוצר, ליועץ המשפטי לממשלה, לנשיאת בית הדין הארצי לעבודה ולפרקליטות, שליוו את המשא ומתן וסייעו בהבאת הסכסוך לסיומו".
סגן הממונה על התקציבים, משה בר סימן טוב ציין כי "ההסכם משקף איזון ראוי בין הצורך לתמרץ כניסה למקצוע ולעודד עבודה נוספת לבין האתגרים הצפויים בתקציב המדינה בתקופה הקרובה".

יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', מברכת על ההסכם שנחתם הלילה עם האחיות: "טוב שהסאגה הזו הגיעה לסיומה, אך חבל שהאחיות נאלצו לעבור מסכת מייגעת של תחנונים וסחבת. רה"מ היה רחוק מלהפגין מנהיגות בעניינן והוא בחר, כהרגלו, לעסוק בכל הנושאים הנוחים לו ולהתעלם במשך זמן ממושך מקריאותיהן. האחיות לא נלחמו רק עבור עצמן, אלא עבור שירותי בריאות ציבוריים נורמאליים בישראל".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.