חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

העימות השלישי: 53% מהאמריקאים משוכנעים שאובמה ניצח

הנשיא האמריקאי ניצח גם בעימות השלישי נגד מיט רומני, כך טוענים סקרים שביצעו רשתות השידור האמריקאיות מיד לאחר שהסתיים. על פי סקר של CBS, 53% מהנשאלים העניקו את הניצחון לאובמה לעומת 23% שתמכו היתרונו של רומני ו-24% שטענו כי העימות הסתיים בתיקו. סקר נוסף שערכה רשת CNN מראה כי אובמה יצא מהעימות עם יתרון של 48%, זאת לעומת תמיכה של 40% ברומני. 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

בעוד שנושא העימות היה אמור להיות מדיניות החוץ, שני המועמדים ניסו שוב ושוב להסית את הדיון חזרה לעניינים פנימיים, בדגש על כלכלת ארה"ב כשבמוקד היה שוק העבודה. רומני חזר והדגיש את הרעיון המרכזי בקמפיין שלו, הטלת האשמה על החרפת ההאטה במשק האמריקאי על אובמה, שלטענתו המדיניות של הנשיא היא שהביאה לגידול בשיעור האבטלה ולגידול בחוב הלאומי של ארה"ב. 

העדיפו להתמקד במדיניות פנים, ברק אובמה ומיט רומני בעימות השלישי | צילום: רויטרס

בשל התמקדות הקמפיינים של שני המועמדים בנושאים כלכליים, לא ברור מה תהיה השפעתו של עימות בנושא מדיניות חוץ על התוצאה הסופית של הבחירות. כעת נכנס המירוץ לנשיאות לשלב האחרון והדרמטי, בו שני המועמדים יעלו הילוך בקמפיינים שלהם לקראת הבחירות שיערכו ב-6 בנובמבר.

לאורך כל העימות הפגין אובמה נחרצות כשתקף את מדיניות החוץ של רומני. הוא מתח ביקורת על כך שאין למועמד הרפובליקני עמדה ברורה בנוגע למצב במזרח התיכון, העמיד באור מגוחך את דרישותיו לתוספת ספינות קרב לארה"ב ואף האשים את רומני בכוונה להחזיר את המדינה לימי המלחמה הקרה.

הגישה התוקפנית של הנשיא המכהן נשמעה מתנשאת למדי כשאמר כי רומני מעוניין להחזיר את מדיניות החוץ של ארה"ב לתחילת שנות ה-80. "אתה יודע", הוא אמר למנחה בוב שיפר, "המלחמה הקרה נגמרה כבר לפני יותר מ-20 שנה". 

רומני מצידו האשים את אובמה בטיפול כושל במצב במזרח התיכון ובאפריקה לנוכח התערבותו של ארגון אל קעידה באזורים הללו. לדבריו "תקיפה שלי היא לא אג'נדה, זוהי לא הדרך לפתור את הבעיות במזרח התיכון". רומני מתח גם ביקורת על חיסולו של מנהיג הארגון אוסמה בן לאדן ואמר כי "הריגה היא לא הדרך החוצה". 

מדינת ישראל הועלתה לדיון לזמן קצר בלבד כאשר רומני האשים את אובמה בכך שכשביקר במזרח התיכון הוא פסח על המדינה. בתגובה אמר אובמה: "כשהייתי בישראל לא ניסיתי לגייס תרומות, ביקרתי ביד ושם". 

כשנישאלו המועמדים האם יהיו מוכנים להצהיר כי תקיפת איראן נגד ישראל כמוה כתקיפה נגד ארה"ב, התחמקו השניים מלתת תשובה ישירה בעניין. רומני השיב כי יעמוד מאחרוי ישראל אם תתוקף מבחינה צבאית כמו גם מבחינה פוליטית ותרבותית ואילו אובמה אמר כי "ישראל היא ידידת אמת וזו הסיבה שיש בינינו שיתוף פעולה הדוק בתחום המודיעיני והצבאי וכל עוד אני הנשיא, איראן לא תגיע ליכולת גרעינית". 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן