Forbes Israel Logo

העליון נענה לאוצר: יעכב את פרסום הטבות המס לחברות הגדולות

בית המשפט העליון מקבל את בקשת האוצר ומורה על עיכוב פרסום הטבות המס שאותן קיבלו החברות הגדולות במשק. "הנני מחליט במעמד צד אחד להיעתר לבקשה לעיכוב ביצוע עד למתן החלטה אחרת", אמר שופט העליון, ניל הנדל.

ביום חמישי האחרון דחה בית המשפט המחוזי את בקשת משרד האוצר ורשות המסים. השופטת, מיכל אגמון-גונן, דחתה את בקשת האוצר לעכב את ביצוע פסק הדין מתחילת השבוע המורה להם לחשוף את זהותן של החברות הפרטיות וזאת מכוח חוק עידוד השקעות הון בשנים 2006-2012.

באשר לסכום ההטבה, אגמון-גונן קבעה כי על האוצר להודיע האם בין 10 החברות שקיבלו את הטבות המס הגבוהות ביותר קיימות גם חברות פרטיות (ולא רק ציבוריות) וזאת כתנאי מקדים לבקשת האוצר שלא לפרסם את סכומי הטבות המס שלהן זכו החברות הפרטיות עד להכרעה בערעור, אותו הם מתכוונים להגיש לבית המשפט העליון בנושא.

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

כמו כן, ביקשו רשות המסים ומשרד האוצר לעכב את פרסום סכומי הטבות המס שניתנו לחברות הציבורית עד להחלטה בערעור שהן מתכוונות להגיש לבית המשפט העליון בנושא.


מנהל רשות מסים, משה אשר | צילום: דניאל זפרני

"בכוונתינו להגיש ערעור על קביעתו של בית המשפט הנכבד בכל הנוגע למסירת השמות
וסכומי ההטבות שקיבלו חברות פרטיות הכלולות ברשימת 10 החברות שקיבלו את הטבות המס הגבוהות", נכתב בבקשה. 

בשבוע שעבר קבע בית המשפט וזאת בתשובה לעתירה שהגיש העיתון "גלובס" כי משרד האוצר ורשות המסים יידרשו לחשוף בתוך שבוע את הטבות המס שקיבלו חברות הענק בישראל במהלך השנים 2012-2006. הבקשה התייחסה, בין היתר, לחברות כיל, טבע, צ'ק פוינט, ישקר ואינטל, אשר לגביהן כבר פורסם בציבור דבר קבלת הטבות מס על פי החוק לעידוד השקעות הון.

השופטת ד"ר מיכל אגמון-גונן, שפסקה השבוע כי משרד האוצר יחשוף את ההטבות קבעה בדיון כי פרטי המידע המבוקש לא נכללים בגדר סעיף החיסיון, בעיקר לאור חשיבות האינטרס הציבורי בגילוי המידע. ביחס לחברות ציבוריות קבעה כי משום שהן חייבות בחובות גילוי נרחבים גם כך, הרציונאל בבסיס החיסיון אינו חל.

ביחס לרשימת החברות שקיבלו הטבות נקבע כי אין במידע זה להוות הכנסה של אדם או פרט על הכנסתו. ביחס לחברות פרטיות שמתבקש סכום ההטבה, קבעה אגמון-גונן כי ככל שיש חברות כאלה ברשימה הרי שגם אם שיעור ההטבה מהווה אינדיקציה כלשהי להכנסתם, עדיין יש להעדיף את אינטרס הציבור במידע.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן