חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

הענק המושפל: בית המשפט בצרפת אילץ את גוגל לפרסם בעמוד הראשי הודעה בדבר עונש שהטיל עליה

מאז 1998 שומרת גוגל על עיצוב נקי ומינימליסטי למנוע החיפוש שלה, אלא שתסבוכת משפטית מצערת מבחינתה, אילצה אותה לחרוג ממנהגה – בעקבות תביעה משפטית בה הפסידה החברה בבית המשפט בצרפת, היא חוייבה להציג בדף הבית שלה – Google.fr בלוק טקסט ענק בו היא מודה כי ביצעה עבירה על חוקי איסוף הנתונים הצרפתיים ונאלצה לשלם קנס של 150 אלף יורו.

בית המשפט העליון הצרפתי פסק כי גוגל לא הצליחה להסביר לציבור באופן ראוי כיצד היא מטפלת במידע האישי של המשתמשים, ולכן הגיעה ההחלטה על פרסום ההודעה בלשון זו: "הסוכנות הלאומית למידע בצרפת (CNIL), גינתה את גוגל והטילה עליה קנס בגובה 150,000 אירו על הפרת החוק הנוגע לפרטיות״.

דף הבית של גוגל צרפת עם ההודעה המשפילה

הקנס נמוך, אך העונש המוראלי גבוה

״גוגל תהיה חייבת לפרסם את ההודעה הזו לתקופה של 48 שעות, בהתאם לעקרונות שנקבעו על ידי הוועדה השופטת בעניין״, נמסר מבית המשפט הצרפתי. ״החברה ביקשה מבית המשפט העליון להשעות את צו הפרסום הזה, אך השופט דחה את הבקשה. גוגל מסרה בתגובה כי ״אנחנו משתפים פעולה באופן מלא עם בית המשפט לאורך כל התהליך בכדי להסביר את מדיניות הפרטיות שלנו וכיצד היא מאפשרת לנו ליצור שירותים פשוטים יותר ויעילים יותר. אנו נקיים את ההחלטה, אך בין השאר נמשיך בערעור שלנו לבית המשפט העליון״.

הקנס שהוטל על גוגל הוא אומנם המקסימלי במותר בחוק הצרפתי על עבירות של הפרת פרטיות משתמשים, בעבור חברת הענק מדובר בכסף קטן. השופטים שהיו מודעים לכך, בחרו בדרך יצירתית על מנת להכאיב לגוגל ולהרתיעה מחזרה על דרכיה. יש לציין כי זו לא הפעם הראשונה בה חברות נדרשות לפרסם הודעה מסוג זו. חברת אפל נדרשה על ידי בית המשפט בבריטניה להציג הודעה דומה לאחר שהפסידה לסמסונג באחת מהתביעות הרבות המתנהלות מולה.

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים:

מצעד הגאדג'טים השבועי

מה הגולשים שלכם עושים באתר? הנה הכלים שיגלו לכם

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן