חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

העתיד הגמיש כבר כאן: מה באמת יתחדש ביום בו נוכל לקפל את מסך הסמארטפון שלנו?

אם אפל התרגלה להיות הראשונה שמפתחת חידושים מלהיבים, רק כדי לראות את המתחרות שלה מעתיקות אותם מאוחר יותר, אז היא עומדת למצוא עצמה בקרוב, בפעם הראשונה מסתרחת מאחור עם ליין האייפונים הגמישים החדש שלה. המכשירים החדשים אמורים לכלול מסכים גדולים יותר של 4.7 ו-5.5 אינץ' וקרוב לוודאי יושקו במהלך הרבעון השלישי של השנה הבאה – אחרי ש-LG וסמסונג כבר ישיקו את המכשירים הגמישים שלהם.

אך מדוע היצרנים הגדולים כל כך רוצים להשיק מכשירים גמישים ולמה שלצרכנים יהיה אכפת? ראשית חשוב להבין שהטכנולוגיה הזו היא לא איזה דבר עתידי שעשוי לא להתרחש. הם כבר ממש כאן. סמסונג כבר השיקה את הגלקסי ראונד מחוץ לארה"ב כדי להמשיך ולתפוס נתח שוק גדול משל אפל. עבור יצרני הפלאפונים, להיות הראשונים שמצעים חידוש הוא דבר קריטי על מנת להשיג ולשמור על לקוחות.

סמארטפון גמיש. כבר בשנה הבאה? | תמונה: Shutterstock

אם בוחנים את הצרכנים בצפון אמריקה, פעמים רבות הפונקציונליות של המכשיר חשובה יותר מאשר עד כמה הוא נוצץ. זה נכון במיוחד כאשר הפלאפונים החכמים כבר מזמן אינם שמשים רק כטלפונים, אלא מהווים מכשירי מולטימדיה, תחנות עבודה, וכלים לעקוב אחר התקציב המשפחתי, פעילויות ומידע רפואי. פרמטרים של צורה ונוחיות אם כך, הם קריטיים – כאן נכנסים לתמונה המכשירים הגמישים המהווים יתרון משמעותי.

מעט פרטים ידועים על סוג המסך שאפל תשתמש בו, אך סביר להניח שהיא תלך אחר LG עם מסף גמיש לכל אורכו המבוסס על פנל OLED (דיודה פולטת אור המבוססת על חומר אורגני) ולא על זכוכית. לפנל כזה שני יתרונות: הוא גמיש והוא יוצר מסך בלתי שביר. הגמישות מאפשרת גם דיבור נוח יותר, כאשר המכשיר יוכל להתעקל לצורה הדומה יותר לשפופרת טלפון נייח.

המכשירים הגמישים החדשים אומנם יעלו יותר, אך המסך הבלתי שביר יצמצם את ההוצאות על תיקונים והחלפות הנפוצים במכשירים שלנו כיום.

בנוסף, המכשיר המתעקל יהפוך את צריכת המדיה למהנה הרבה יותר, בהתחשב בלהיט החדש של טלוויזיות מתעקלות בהן נראות הרבה פחות השתקפויות כאשר מתבוננים במסך באור. יתרון נוסף של מסך מתעקל הוא שניתן ליצור פרטיות רבה יותר כאשר מתבוננים בו.

לעיתים מוצרים מוצגים כחידושים ללא סיבה אמיתית. הם מופיעים ללא ביקוש משמעותי בשוק וללא מטרה לפתור צורך כלשהו. עם שלוש יצרניות שדוהרות כעת ליצור את הפלאפון הגמיש, ברור כי קיים צורך לשפר את החוויה הנוכחית. בעוד שמבקרים מכנים את המוצר כחידוש, הצרכנים לא באמת יודעים עדיין להעריך את התועלת שבו – זה בעצם הסיפור של כל טכנולוגיה חדשה. כמובן, שכאשר הטכנולוגיה תהפוך למיינסטרים, כולנו נתהה כיצד אי פעם חיינו בלעדיה, ונשכח שבהתחלה שאלנו מדוע אנו זקוקים לה בכלל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן