Forbes Israel Logo

העתיד של גוגל: סיבים אופטיים ומציאות רבודה

סיב לאינטרנט מהיר ומשקפי מציאות רבודה – זה עומד להיות העתיד של גוגל. כך לפחות לפי מנכ"ל החברה, לארי פייג‘, שנשא דברים במהלך שיחת התוצאות של החברה לרבעון הראשון לשנת 2013 בחמישי. מדובר בשינוי מרענן, אם ניקח בחשבון שמאז שהחליף את אריק שמידט בשנת 2011 התמקד פייג‘ בעיקר באיחוד שירותי גוגל תחת מטריה אחת, שמטרתה לאפשר למשתמשים לגשת למידע שלהם במהירות, ובכל מקום.

בטרם פנה להצגת הפרויקטים עליהם עומדת ענקית החיפוש להפיל את מלוא כובד משקלה, פייג‘ לא שכח לציין את שלושת הכוכבים הנוכחיים של החברה: כרום, יוטיוב ומערכת ההפעלה אנדרואיד. לדבריו, גוגל עומדת להמשיך ולהשקיע בשלושת אלה, אך כמנכ"ל עליו להתמקד בעתיד. "חברות נוטות לעשות את מה שהן תמיד עשו, עם כמה שינויים קטנים, ונוח להן שם. זה טבעי לעבוד על הדברים שאתם מכירים. אבל שינויים קטנים זה מיושן", אמר פייג‘.

משקפיים עם רובוט ירוק

יש להבין כי לא מדובר בהצהרה מפתיעה במיוחד, אבל היא בהחלט מעניינת. למשל, מעניין לראות כיצד מנכ"ל גוגל לא מתמקד בשירותים החזקים שלו: חיפוש, פרסום ופתרונות עסקיים, ואפילו לא מזכיר את גוגל+. פייג‘ היה נחוש להגיע לנקודה המרכזית בנאומו, שנועדה להבהיר שגוגל היא חברה שפניה תמיד קדימה.

וכך, הסביר פייג‘ כי אחת מנקודות ההשקעה המרכזיות של גוגל בזמן הקרוב עומד להיות סיב האינטרנט המהיר – גוגל פייבר. רעיון שקרם עור וגידים לאחר שאחד המייסדים, סרגיי ברין, רצה להוכיח כיצד גישה לאינטרנט מהיר בטירוף יכולה לשפר את חיי בני האדם.
מדובר למעשה בנסיון של גוגל לעשות שימוש בשני צדי המטבע העצום שלה, שהרי מצד אחד, מה הטעם באינטרנט מהיר אם מנוע החיפוש איטי ומייגע, ומצד שני, מה הטעם בסרטוני יוטיוב, אם האינטרנט לא מספיק מהיר כדי להזרים אותם בנחת?

בנוסף, הוא ציין את הפרוייקט הנוסף אליו גוגל נושאת עיניה: משקפי המציאות הרבודה הידועים בשם גוגל גלאס, ואמר כי הזוגות הראשונים נמסרים כעת למפתחים. עוד הוא ציין כי מדובר במוצר שנמצא בשלבי פיתוח מוקדמים.

אבל ההפתעה הגדולה נמצאה דווקא בין השורות, שהרי זה שגוגל עומדת להשקיע במשקפים זה לא סוד גדול. אבל על איזו מערכת יפעלו המשקפיים המדוברות? "באופן טבעי, המשקפים פועלות על אנדרואיד", הסביר פייג‘. לדבריו, "אנדרואיד עוברת בקלות רבה בין התקנים, ואני חושב שזה משהו שעומד להמשך".

המסקנה? תתחילו להתרגל לכרטיסיות החמודות של Google Now, כנראה שהשילוב ביניהן לבין משקפי המציאות הרבודה עומד להדהים את העולם.

לכתבה המקורית.

כתבות נוספות מניוזגיק:

CommuniTake הישראלית מגייסת 3 מיליון דולר

מתפשטת במהירות: רוגלה חדשה לאנדרואיד

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן