Forbes Israel Logo

הפועלים נוגס בקופת אי.די.בי: גבה 3.6 מיליון שקל באופן חד צדדי

בנק הפועלים נוגס בקופת אי.די.בי אחזקות: הבנק גבה מהחברה 3.6 מיליון שקל, כך עולה מדיווח לבורסה של חגי אולמן, המשקיף מטעם בית המשפט בעניין אי.די.בי. בקופת אי.די.בי אחזקות, חברת חדלת פרעון, עומדים כרגע כ-180 מיליון שקלים שאמורים לשמש את נושי החברה כולה (הבנקים ומחזיקי האג"ח) במקרה של הסדר חוב.

לפני מספר ימים הודיע בנק הפועלים כי ביצע קיזוז באופן חד צדדי מכספים אשר עמדו בפקדון ברשות הבנק. הבנק מצדו טוען כי בהיעדר כל צו להקפאת הליכים הוא זכאי לפעול לצמצום החוב של חברת אחזקות כלפיו.

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

בדיון שנערך בחודש יוני בבית המשפט המחוזי, הורה השופט אורנשטיין על עצירת תשלומים לכל נושיה של אי.די.בי פתוח – החברה הבת של אי.די.בי אחזקות. "סעד דומה לא ניתן ולא נדרש בעניין אחזקות ככל הנראה מאחר ובניגוד לפתוח, לגבי אחזקות לא קיימת מחלוקת כי מדובר באופן מעשי בחברת חדלת פרעון", כותב אולמן.

מנכ"ל בנק הפועלים, ציון קינן | צילום: סיוון פרג'

בחודש ספטמבר 2012 צורפה לאי.די.בי אחזקות, החברה הציבורית שעומדת בראש קונצרן אי.די.בי הערת עסק חי, הערה שמטילה ספק בהמשך קיום החברה וביכולתה לעמוד בהתחייבותיה כלפי נושיה. לאי.די.בי אחזקות יש חובות המסתכמים בכ-2 מיליארד שקל.

על פי חוות דעתו של אולמן, בין אם הבנק צודק ובין אם לא, על בית המשפט לסגור את הפרצה הקיימת ולהחליט באופן ברור האם הקפאת התשלומים לנושים חלה גם על החברה אי.די.בי אחזקות.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.