Forbes Israel Logo

הפרובוקציה החדשה של ברלוסקוני: "לפי הגרמנים, מעולם לא היו מחנות ריכוז"

ראש ממשלת איטליה לשעבר, סילביו ברלוסקוני, אשר עומד להתחיל לרצות את עונשו על הונאת המס שבה היה מעורב, הוכיח בסוף השבוע כי אין, לפחות מבחינתו, זמן שאינו מתאים לעורר פרובוקציה חדשה: בהערה עוקצנית שכיוון ליריביו הפוליטיים אמר הפוליטיקאי בסרקזם כי גרמניה מעולם לא הכירה בקיומם של מחנות הריכוז.

ברלוסקוני ביקש להתנגח ביריבו הוותיק מרטין שולץ, נשיא הפרלמנט האירופי ומועמד מטעם השמאל-מרכז לתפקיד יו"ר נציבות האיחוד האירופי, שהתמודד לאחרונה גם עם קבלת פנים צוננת כאן בישראל. ברלוסקוני התייחס לסערה שעורר בעבר, כשהתבדח והציע לשולץ תפקיד בסרט הדוקומנטרי "קאפו": "אמרתי לו, בחביבות, שאשיג לו תפקיד בסרט שבמאי שהוא חבר ותיק שלי מתכנן על מחנות הריכוז הגרמניים", אמר ברלוסקוני. "לפי הגרמנים, מעולם לא היו מחנות כאלו".

ברלוסקוני. ליצן בלתי נלאה | צילום: רויטרס

במפלגת האירופאים הסוציאליסטים PES, ארגון-גג שמכנס את כל מפלגות השמאל-מרכז ביבשת, הגדירו את ההערה כ"בזויה" וקראו לארגון הגג של מפלגות הימין, שאליו משתייכת מפלגתו של ברלוסקוני, לגנות את דבריו. "ההערות מצד ברלוסקוני הן עלבון לאומה הגרמנית כולה ולא רק למרטין שולץ", אמר יו"ר PES, סרגיי סטנישב.

בגרמניה לא צפויים להגיב בשעשוע לבדיחותיו של ברלוסקוני, מה גם שתעמולה אנטי-גרמנית הפכה פופולרית במיוחד במדינות מסוימות באירופה, מאז פרוץ משבר גוש היורו. הצנע שהוטל על מדינות רבות עורר את זעם הציבור והאופוזיציה, אשר האשימו את גרמניה, אחת הכלכלות החזקות ביבשת, במשבר ובאי סיוע למדינות הנזקקות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.