Forbes Israel Logo

הפרחים למיקי מאוס: כיצד הביאה חברת דיסני לזינוק במניות החברות הפועלות בשנגחאי?

חברת דיסני, אשר מפעילה בין היתר את פארקי השעשועים המפורסמים "דיסני וורלד" ו-"יורו דיסני", פועלת רבות בכדי לחזק את תדמיתה כחברה אשר משמחת ילדים בכל רחבי העולם. אך כעת נראה כי החברה הצליחה לשמח אוכלוסייה שלמה ומגוונת בהרבה – כשהודות לחברה זינקו מניותיהן של חברות רבות הפועלות בתחומי התיירות והתחבורה בעיר שנגחאי. כל זאת – הודות לדיווח על השקעת עתק של דיסני בפארק אשר תפתח בעיר בשנה הבאה.

על פי דיווח של חברת דיסני מהימים האחרונים, החברה תשקיע מעל 800 מיליון דולר נוספים בהקמת מתקן הנופש הענקי אשר היא מקימה בפאתי העיר הסינית – וכך תגיע עלותו הכוללת ל-5.4 מיליארד דולר. המתקן צפוי להיפתח בשנה הבאה ולכלול מרכזי בילוי וקניות עצומים וכמובן – את פארק השעשועים המפורסם של החברה, לרבות מתקנים מתקדמים וחדישים, אשר "יזכו לשדרוג מיוחד" הודות להשקעה החדשה – כך על פי תגובה רשמית של החברה.

מיקי מאוס מגיע לשנגחאי, והמניות מזנקות | צילומים: shutterstock

הדיווח הביא לאופטימיות רבה במיוחד בקרב המשקיעים, אשר החלו לרכוש בקצב אדיר את מניותיהן של החברות השונות אשר עשויות ליהנות מהמהלך: חברות התיירות, המלונות וחברות התחבורה המובילות בעיר. כך, למשל, הרשת הקמעונאית הגדולה "חברת הידידים של שנגחאי" טיפסה ב-2.9% אתמול, לאחר שזינקה ב-10% ביום שלאחר הכרזתה של דיסני. חברת המוניות המובילה בעיר טיפסה ב-3.8% ביום שלאחר ההכרזה, וחברת "ג'ינגיאנג" אשר מפעילה את רשת המלונות הגדולה בעיר זינקה גם היא והוסיפה 2.7% בתוך 24 שעות בלבד.

חברות רבות אחרות הפועלות בתחומי התיירות והתחבורה בעיר רשמו עליות יפות גם הן בימים האחרונים – והכל הודות להודעה האחרונה של חברת דיסני. כעת בורסת סין יוצאת לפגרה קצרה עקב חג מקומי וסף השבוע הצמוד אליו, והמסחר יתחדש רק ביום שני הקרוב. האם המומנטום של ההודעה ימשיך להשפיע גם אז? בחברות השונות הפועלות בעיר בהחלט מקווים שכן.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.