Forbes Israel Logo

הפרקליטות ערערה על זיכויו של ראש הממשלה לשעבר אולמרט

פרקליטות המדינה הגישה הערב לבית המשפט העליון את ערעורה על הכרעת בית הדין המחוזי בעניינם של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט ושולה זקן. עוד הגישה הפרקליטות ערעור על גזר הדין שנבע מהרשעתו של אולמרט בפרשת "מרכז ההשקעות" – בה נידון למאסר על-תנאי בן שנה למשך שלוש שנים, וכן קנס בסך 75,300 שקלים.

בחודש יולי זיכה בית המשפט המחוזי בירושלים את אהוד אולמרט בשתי הפרשות המרכזיות נגדו, טלנסקי וראשונטורס, והרשיע אותו בהפרת אמונים בפרשת מרכז ההשקעות. כל ההחלטות התקבלו פה אחד.

בערעור שהגישה הפרלקליטות נכתב: "האישומים ב"פרשת טלנסקי" וב"פרשת ראשונטורס", שמהם זוכה (כמו גם "פרשת מרכז ההשקעות", שבה הורשע המשיב), עסקו בביטויים שונים של התנהלות פסולה ואסורה מצידו כנבחר ציבור ברמה הבכירה ביותר" נכתב בערעור שהגישה הפרקליטות. "בכל אחת מן הפרשות יוחסה למשיב עבירת מרמה והפרת אמונים, כאשר השלד המרכזי בשתי פרשות אלו, הוא ניצול מעמדו, סמכויותיו ואפשרויותיו כשר בכיר וממלא מקום ראש הממשלה בעת האירועים".

הפרקליטות מבקשת להחמיר את העונש – אולמרט | צילום: רויטרס

בהתייחסה לפרשת טלנסקי כתבה הפרקליטות כי "ביסוד הערעור עומדת טעותו המהותית של בית המשפט לפיה, נבחר ציבור – שקיבל לידיו עשרות אלפי דולרים, עיקרם במזומן; מפקיד את כולם או חלקם בקופה סודית הנסתרת מעין כל, יחד עם מאות אלפי דולרים נוספים שהוא מחזיק בה; אינו מדווח על כך לאיש; ויתר על כן, מצהיר הצהרות כוזבות וחסרות למבקר המדינה, שבהן מושמטת במתכוון החזקת הכספים; ובמקביל מסייע בתוקף מעמדו לעסקיו של מעניק הכספים – אינו עובר עבירה של מרמה והפרת אמונים".

ההחלטה על הגשת הערעור על ידי הפרקליטות התקבלה על רקע הדיווחים על כוונתו של אולמרט לשוב לפוליטיקה. בספטמבר האחרון החליט בית המשפט לגזור על אולמרט מאסר על תנאי לשנה למשך שלוש שנים וכן קנס כספי בגובה מירבי של 75 אלף שקל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.