Forbes Israel Logo

הצוק הפיסקלי ריחף גם מעל אחד העם: המסחר ננעל בירידות

יום המסחר האחרון לשבוע הנוכחי בבורסה באחד העם ננעל במגמה שלילית, לאחר ירידות השערים שרשמו אמש המדדים המובילים בוול סטריט. מחזור המסחר עמד על 1.054 מיליארד שקל.

מדד תל אביב 25 נחלש ב-0.5%, ומדד תל אביב 100 השיל 0.3% מערכו. מדד הבנקים התחזק ב-0.6%, הבלוטק נפל ב-0.6% ואילו מדד התקשורת רשם עלייה של 0.5%.

בסיכום שבועי נחלש ת"א 25 ב-0.8%, ות"א 100 איבד 0.6% מערכו. מדד הבנקים התחזק ב-2.6% ומדד הנדל"ן 15 ב-2.3%.

נושא הצוק הפיסקלי ממשיך להסעיר את ארצות הברית: בית הנבחרים של ארה"ב, אשר בו רוב רפובליקאי, עשוי להצביע היום על תוכנית הצעת התקציב של ביינר, אשר כולל הכבדה של נטל המס על בעלי הכנסות של יותר ממיליון דולר בשנה. זאת לעומת הצעת הפשרה של אובמה לפיה יוכבד נטל המס על אלו המשתכרים יותר מ-400 אלף דולר בשנה.

צילום: אילוסטרציה ingimageA.S.A.P

בתוך כך, מתכוון נשיא ארה"ב להטיל וטו על הצעת חוק התקציב של ביינר הרפובליקאי, מכיוון שהיא מטילה לטענתו נטל כבד מדי על המעמד הבינוני.

אתמול ננעלה וול סטריט בירידות שערים כאשר מדד הדאו ג'ונס נחלש ב-0.7%, מדד הנאסד"ק השיל 0.3% מערכו ומדד ה-S&P 500 איבד 0.8% מערכו.

מספר ימים אחרי העדכון האופטימי של שטייניץ, מעדכנים גם כלכלני הבנק הבינלאומי HSBC את תחזית הצמיחה של ישראל ומעלים אותה ב-0.2%, אך עדיין בפער ניכר מן ההערכות של שר האוצר. HSBC מעדכן מעלה את תחזית הצמיחה של המשק הישראלי ב-2013 ל-2.8%. בתחזית הקודמת, צפה HSBC כי הכלכלה המקומית תצמח ב-2.6% בשנה הקרובה.

חברת אפריקה פרסמה השבוע תשקיף מתוקן, לפיו אמור בעל השליטה, לב לבייב, להשקיע עוד 259 מיליון שקל בחברה שבשליטתו, בשתי פעימות: 100 מיליון שקל במאי 2013 ו-150 מיליון שקל במאי שנה לאחר מכן. במקביל, אם ינצל הציבור את מלוא זכויותיו, יוזרמו עוד 289 מיליון שקל. בתשקיף נכתב כי "אין ודאות שבעל השליטה יבצע את ההשקעות". המשקיעים מגיבים לתשקיף והמניה נפלה ב-4%.

חברת נכסים ובניין מקבוצת אי.די.בי הודיעה אתמול כי קיבלה פניה לרכישת בניין HSBC בניו יורק, בסכום של 750 מיליון דולר. לאחר ההודעה המניה זינקה וסיימה אמש בעלייה של 18%. היום לעומת זאת נחלשה המניה ב-3.2%. 

סקיילקס אמורה להצביע היום על אישור ההסכם של מכירת פרטנר לסבן. היום התחזקה מניית החברה ב-0.6%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.