Forbes Israel Logo

הציור הענק של באפט: מבט פנימה אל משפחת ברקשייר האת'וויי

וורן באפט נרשם לטוויטר ביום חמישי ומשך למעלה מ-100 אלף עוקבים בכמה שעות. המקרה הזה ברשת החברתית היא רק עוד מקרה של תופעה שנמשכת כבר עשורים בה המשקיעים מחכים לכל מילה שיוצאת מפיו של המיליארדר.

אך מעבר להצטרפות לטוויטר, הדבר החשוב על סדר היום היא הפגישה השנתית של ברקשייר האת'ווי באומהה בסוף השבוע. חגיגה שנתית של קפיטליזם וקופארטיב ביחד. גולת הכותרת של המפגשים היא תמיד החלק של שאלות והתשובות עם באפט ושותפו הוותיק צ'ארלי מאנגר, ובמשך השנים האחרונות באפט הוסיף גם עיתונאים ואנליסטים שיכולים לשאול שאלות לצד בעלי המניות.

באפט נשאל מספר שאלות בנוגע לחברות שלו ולעסקיו האישיים. מועד הפגישה יחד עם העסקה של ישקר הובילה גם לשאלה מה היתרון של חברת ישקר על פני המתחרות שלה: "היתרון הוא שיש שם שכל", ענה באפט.

באפט. החברה היא ציור שמציירים אותו שנים | צילום: רויטרס

בשאלה אחרת נשאל באפט מה הדבר שיטריד אותו ביותר בעשור לאחר עזיבתו את ברקשייר האת'וויי? ועליה ענה האורקל מאומהה כי הנושא המרכזי יהיה לשמר את התרבות של ברקשייר וכן להיות עם יורש שתהיה לו יותר תשוקה,שכל ואנרגיה מלבאפט עצמו.

אופק השקעה? לנצח

בפגישה נכח גם ג'ים וובר – מנכ"ל ברוקס, חברת הריצה וחברת משמעותית בפורטפוליו של ברקשייר. ברוקס הוא חברת נעלי ריצה שמתחרה ברצינות בחברות כמו נייקי וריבוק בתעשייה עולמית 9 מליארד דולר. להיות תחת המטרייה של באפט זה יתרון תחרותי עצום, אומר המנכ"ל.

"הם התאהבו בעסק שיש לו ניהול יציב כך שהם לא צריכים להפעיל אותו", אומר וובר, אבל לאלו שהם נותנים את אמונם, מצופה הרבה יותר. "מעולם לא הרגשתי יותר אחריות על הדין וחשבון שאני נותן", הוא ממשיך.

יש בברוקס את מה שבאפט משבח כבר זמן במכתביו למשקיעיו – מותג פרימיום אטרקטיבי שמוכר במחיר גבוה יותר מהמתחרים כמו נייקי או ניו באלאנס – אבל הלקוח גם נהנה מהטבה נוספת של להיות חלק ממשפחה של עסקים אחרים.

"אופק ההשקעה של ברקשייר הוא לנצח", אומר וובר. בהשוואה לחברות אחרות שמספקים בכל רבעון את היעדים והמטרה, בחברה של באפט טפילו דיבורים על עוד 3 שנים זה מותרות.

באשר לאופי הניהול של באפט, וובר מסביר שהאורקל מאומהה דבק במה שהוא מטיף. בפגישה השנתית בשנה שעברה, אמר המיליארדר שהוא רואה בבנייה של רקשייר כמו ציור שנמשך כמה עשורים וחלק מזה הוא לתת למהלים בשטח את היכולת "לצייר ציורים משלהם".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן