חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

הקונגרס האמריקאי אישר סנקציות כלכליות חדשות נגד איראן

המאבק הדיפלומטי של ארה"ב נגד איראן מחריף. בצעד מפתיע אישר אמש הקונגרס האמריקאי חבילת סנקציות כלכליות חדשות נגד איראן. הסנקציות, שזכו לתמיכת שתי המפלגות, כוללות פגיעה במערכת הבנקאית האיראנית, בחברות הביטוח וכן בחברות מסחריות שמשתפות פעולה עם היצואנים במדינה. 

חבילת הסנקציות הועברה לאישורו של נשיא ארה"ב ברק אובמה.  לדברי ליאנה רוס לייטנן, ראש לשכת יחסי החוץ של הקונגרס, "המטרה היא להדק את החגורה סביב המשטר האיראני, בצורה חמורה יותר מכל מה שעשינו בעבר". 

נמל אין דירה, איראן | צילום: רויטרס

הסנקציות החדשות מבוססות על החרם על תעשיית הנפט האיראנית, אותו אישר אובמה בדצמבר האחרון, אשר כבר הביאה לצמצום ניכר של היקף עסקיה של איראן בתחום עם מדינות רבות, ביניהן הודו, יפן, דרום קוריאה ועוד. 

חבילת הסנקציות גובשה בשיתוף עם הוועידה המשותפת האמריקאית-ישראלית, גוף לוביסטי פרו ישראלי חזק הפועל בקונגרס, במטרה לגרום לאיראן להפסיק את המירוץ שלה לחימוש גרעיני. 

הסנקציות הבנקאיות החדשות מכוונות בעיקר לבנקים הסיניים, בראשם בנק קנלון וכן לבנק עירקי המשתפים פעולה עם איראן ומסייעים לה למכור נפט ללקוחות ברחבי העולם. בתגובה לכך אמר שר החוץ הסיני כי צעדים נוקשים אלה עלולים לפגוע בשיתופי הפעולה בין סין לארה"ב.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן