Forbes Israel Logo

הקרב על הצמרת: ג’ף בזוס כבר לא האדם העשיר בעולם

במקומו עומד בראש רשימת עשירי העולם של פורבס ברנאר ארנו, מנכ"ל תאגיד היוקרה LVMH • בשל ההפרש הנמוך בין שוויים, צפויים השניים עוד להחליף מקומות זה עם זה

במשך תקופה לא קצרה נחשב מייסד אמזון, ג'ף בזוס, לאדם העשיר בעולם. אך לעת עתה, הוא שוב מדורג במקום השני.

שווי ההון הנקי של בזוס נמחק ב-760 מיליון דולר, כשמניות אמזון צנחו ב-0.7% בסוף השבוע האחרון, וכעת הונו עומד על 115.6 מיליארד דולר. זהו אמנם לא שינוי משמעותי עבור בזוס, אך שינוי שמספיק לדחוק אותו מהמקום הראשון בדירוג עשירי העולם של פורבס.

בזוס. שוויו צנח ב-760 מיליון דולר. צילום: shutterstock

מי שעומד בראש הרשימה כעת הוא ברנאר ארנו, מנכ"ל תאגיד היוקרה LVMH. ארנו הוסיף לשוויו 1.9 מיליארד דולר ביום שישי, כאשר מניית LVMH עלתה ב -0.7%. איש העסקים הצרפתי שווה כיום 117 מיליארד דולר.


"זו רק ההתחלה"

בראיון שהעניק לאחרונה לפורבס, עוד כשהיה מדורג כשלישי בעושרו בעולם, אמר: "אם אתה משווה אותנו למיקרוסופט, אנחנו קטנים. זו רק ההתחלה".

ארנו עשיר יותר ב-7 מיליארד דולר ממייסד מייקרוסופט ביל גייטס, שנותר האדם השלישי העשיר בעולם, אחרי ארנו ובזוס.

LVMH ממשיכה לגדול בשנת 2020: בשבוע שעבר נודע כי Kendo, חממת החדשנות של הקבוצה, רכשה את שארית מותג הביוטי Kat Von D ו-LVMH קנתה גם יהלום מחוספס בגודל כדור טניס – השני בגודלו בהיסטוריה – מחברת היהלומים Lucara ב-15 בינואר 2020. רכישה נוספת של פנינה בגודל 1,758 קראט היא עניין של זמן, שכן LVMH הגישה הצעה של 16.2 מיליארד דולר לקניית התכשיט האיקוני מטיפאני בנובמבר. בעלי המניות של טיפאני אמורים להצביע על העסקה ב-4 בפברואר 2020.

מכיוון שההפרש בין ההון של ארנו ושל בזוס עומד על פחות משני מיליארד דולר זה מזה, סביר להניח שהם ימשיכו להחליף מקומות בתקופה הקרובה שוב ושוב.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.