Forbes Israel Logo
כבר לא מיליארדרים. מייסדי רובין הוד ולאד טנב ובייג'ו באהט | צילום: Robinhood
כבר לא מיליארדרים. מייסדי רובין הוד ולאד טנב ובייג'ו באהט | צילום: Robinhood

הקריסה של רובינהוד: מניות החברה צנחו ב-60% מאז הנפקתה

המייסדים של אפליקציית המסחר הפופולרית, שהונפקה לציבור לפי שווי של 32 מיליארד דולר בשנה שעברה - כבר לא מיליארדרים. המניות איבדו כמחצית מערכן בחודשים האחרונים, ונראה כי לשניים יש עוד סיבות לדאגה

המייסדים השותפים של רובינהוד (Robinhood), ולאד טנב ובאיג'ו בהט, אינם עוד מיליארדרים לפי החישובים של פורבס, שכן מניות אפליקציית המסחר במניות הפופולרית שלהם ממשיכות לרדת בחודשים האחרונים וכעת איבדו מחצית מערכן מאז שהחברה יצאה להנפקה בשנה שעברה. מניית רובינהוד ירדה בכמעט 20% – לפחות מ-14 דולר למניה – עד כה ב-2022, מה שממשיך במגמת ירידה כשהחברה ממשיכה להיאבק.

מניית רובינהוד איבדה כעת יותר ממחצית מערכה מאז הונפקה בשנה שעברה, ירידה של למעלה מ-60% ממחיר ההנפקה שלה של 38 דולר למניה ביולי 2021. המשמעות של המניות השוקעות היא שהמייסדים השותפים ולאד טנב ובאיג'ו בהט אינם עוד מיליארדרים, על פי הערכות פורבס.

בהתבסס על מחיר הסגירה של מניית רובינהוד, 13.89 דולר למניה, לטנב ולבהט יש כעת שווי נקי של 845 מיליון דולר ו-911 מיליון דולר, בהתאמה, משיא של 4.3 מיליארד דולר ו-4.9 מיליארד דולר באוגוסט 2021. ברובינהוד סירבו להגיב לידיעה.

בונים על חלוקת המניות

לטנב ולבהט עדיין יש תוכנית עמוסת תמריצים לחלוקת מניות מוגבלת שיכולה להכניס להם רווחים של מיליארדים בשנים הקרובות אם מחיר המניה של החברה יגיע לאבני דרך מסוימות, לפי מסמכי הרשות לניירות ערך של ארה"ב (SEC).

רובינהוד הונפקה לציבור בקול תרועה רמה ביולי 2021 לפי שווי של 32 מיליארד דולר. בעוד המניה נסגרה ב-8% פחות ממחיר ההנפקה של 38 דולר למניה ביום המסחר הראשון שלה, ההנפקה הציבורית של רובינהוד הניבה הון תועפות לשני המייסדים שלה, והגדילה את הונם נטו ליותר מ-2 מיליארד דולר כל אחד.

לפי החישובים של פורבס, השניים הפכו למיליארדרים לראשונה בספטמבר 2020 לאחר סבב גיוס פרטי שהעריך את רובינהוד ב-11.7 מיליארד דולר. כיום, החברה מתגאה ב-22.4 מיליון חשבונות המשתמשים בפלטפורמה שלה.

רובינהוד איבדה מחצית מערכה מאז שיצאה להנפקה בשנה שעברה | Shutterstock
החמיצו את הציפיות

רובינהוד תכריז על רווחי הרבעון הרביעי ותוצאות השנה המלאה היום, ה-27 בינואר. החברה תקווה לסיים טוב יותר מאשר ברבעון שעבר, כאשר המניות ירדו ב-10% לאחר שהרווחים ברבעון השלישי החמיצו באופן משמעותי את הציפיות. בדוח הרווחים האחרון שלה, ראתה רובינהוד ירידה בהכנסות מ-565 מיליון דולר ברבעון השני ל-365 מיליון דולר, בעיקר בשל ירידה חדה בהכנסות ממסחר בקריפטו בפלטפורמה שלה.

לאחר התחלה מצוינת לשנת 2021 – כאשר עלייה דרסטית במניות ממים כמו GameStop ומטבעות קריפטוגרפיים כמו Dogecoin סייעו לעורר צמיחה מסיבית עבור רובינהוד – פעילות המסחר של החברה התייצבה באופן משמעותי. החברה הזהירה באוקטובר כי פעילות נמוכה יותר של מסחר קמעונאי "עלולה להימשך" ולהשפיע לרעה על תוצאות הרבעון הרביעי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.