Forbes Israel Logo

הרבה לפני ג'ובס: ריימונד לואי – האיש שעיצב את אמריקה

בשבוע שעבר כיבדו בגוגל את המעצב התעשייתי ריימונד לואי בדודל לרגל יום הולדתו ה-120. לואי, יהודי ממוצא צרפתי היה אחד מגדולי המעצבים במאה ה-20 ומתואר לעיתים כ"אבי העיצוב התעשייתי" וכ"אדם שעיצב את אמריקה".

בעוד שכיום אנחנו מחשיבים את סטיב ג'ובס ואת המעצב של אפל ג'וני איב, כאשפי עיצוב, ההשפעה של לואי על העולם הפכה אותו למשהו כמו מיכאלאנג'לו מודרני, לעומתו ג'ובס ואיב נראים כמו ילדים.

הגוגל דודל שהופיע בשבוע שעבר בדף הבית של מנוע החיפוש 

המראה של רכבת הקיטור האלגנטית של פנסילבניה הוא יצרה של לואי, כמו גם הבקבוק צר המותן האופייני של קוקה קולה, עיצוב קופסת הסיגריות של לאקי סטרייק וסמל הצדפה המוכר של חברת הדלק "של". לואי היה אחראי אפילו על עיצוב מעבורות החלל של נאס"א.

עד אמצע המאה ה-20, טענו בחברה של לואי כי האדם הממוצע, החיי חיים רגילים, בעיירה, בכפר או במטרופולין, יבוא במגע יומיומי עם כמה מהמוצרים, השירותים או המבנים שלואי היה שותף ביצירתם.

לאקי סטרייק ושל. שניים מעיצוביו של לואי | צילום: מתוך האתר של ריימונד לואי

ריימונד לואי נפטר בשנת 1986, בגיל 92, והשאיר אחריו מורשת מפוארת ואלגנטית בדיוק כמו קטר הרכבת המפורסם שעיצב, שאותו בחרה גוגל להציג בדף הבית של מנוע החיפוש בשבוע שעבר.

יותר מ-25 שנה לאחר מותו, האיש שעיצב את אמריקה הוא כבר לא שם דבר כפי שהיה בעבר, במיוחד בקרב הדור הצעיר, מה שמעלה את השאלה כמה אנשים יהיו מסוגלים לתאר את הישגיו המרכזיים של סטיב ג'ובס בשנת 2040?

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.