Forbes Israel Logo

הרוג בהפגנות במצרים; קרן המטבע מאיימת למשוך ההלוואה

המהומות במצרים נמשכות: עימותים אלימים נרשמו גם היום בקהיר בין מתנגדי הנשיא מוחמד מורסי למשטרה המקומית, בשעה שאלפי מפגינים הגבירו את הלחץ על המנהיג למשוך את הצו שפרסם בשבוע שעבר, אשר מורה על הגדלת סמכויותיו.

המשטרה ירתה גז מדמיע על המפגינים, שיידו אבנים על השוטרים ברחובות המובילים לכיכר תחריר, מרכז ההתקוממות במהומות הקודמות נגד הנשיא לשעבר חוסני מובארק. מפגין בן 52 נהרג משאיפת גז, ההרוג השני מאז שמורסי פרסם את הצו, אשר מונע מבתי המשפט לדון בהחלטות שהוא מבצע, והופך אותו הלכה למעשה לפוסק יחיד.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

ההפגנות של היום, שאורגנו על ידי קבוצות שמאל וקבוצות ליברליות, הן עדות למשבר החמור ביותר במדינה מאז עלו האחים המוסלמים לשלטון בחודש יוני, וחושפות את השסע הגדול בין האילסאמיסטים במדינה ליריבהם הפוליטיים.

המשטר של מורסי הגן על הצו, בטענה שמדובר בניסיון להאיץ את הרפורמות בדרך למשטר דמוקרטי, אולם גורמי האופוזיציה טוענים כי מדובר בצעדים דיקטטוריים. "האנשים רוצים להפיל את המשטר", צעקו המפגינים, והזכירו את הקריאות מימי ההפגנות נגד מובארק.

המהלך של מורסי גרם למרד גם בבתי המשפט, והפיל את בורסת קהיר, אשר איבדה 7% בשבוע האחרון. מדובר במכה קשה למדינה שכלכלתה גם כך עומדת כבר שנתיים בפני צרות לא קטנות.

צילום: רויטרס

בנוסף, היום הודיעה קרן המטבע הבינלאומית למצרים כי היא חייבת לשמור על יציבות בתחזית הצמיחה ובמדיניותה, לפני שהקרן תאשר למדינה חבילת סיוע בסך 4.8 מיליארד דולר.

העסקה, עליה סיכמו עקרונית אנשי קרן המטבע שביקרו בקהיר החודש, צפויה להתבצע ב-19 בדצמבר. האזהרה של קרן המטבע נשלחה במייל כתגובה לשאלה אם הצו שפרסם הנשיא מורסי להגדלת סמכויותיו יאיים על ההלוואה, שנחשבת לצעד קריטי בדרך לבנייתה מחדש של הכלכלה המצרית.

כתבות נוספות בנושא:

המשבר במצרים: בורסת קהיר צונחת ב-10%

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.