Forbes Israel Logo

הרווח הנקי של שיכון ובינוי ברבעון השלישי – 141 מיליון שקל

קבוצת שיכון ובינוי פרסמה את תוצאותיה לרבעון השלישי של השנה. הכנסותיה ברבעון הסתכמו בכ-1.5 מיליארד שקל לעומת כ-1.2 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי עמד על כ-141 מיליון שקל, ובתשעת החודשים מאז תחילת השנה עמד על כ-203 מיליון שקל.

בפעילות הקבלנות בחו"ל, חזרה הקבוצה להיקפי ביצוע משמעותיים (כ-388 מיליון שקל ברבעון, מתוכם כ-163 מיליון שקל בניגריה). במקביל, החברה גבתה כ-1.6 מיליארד שקל מתחילת השנה, מתוכם כ-590 מיליון שקל נגבו בניגריה.

לקבוצה צבר עבודות בהיקף של כ-17.3 מיליארד שקל. בנוסף לכניסה של פרויקט אשלים, פרויקט כביש אגרה ביוסטון ארצות הברית ופרויקט קונדינמרקה בקולומביה לצבר (בהיקף כולל של כ-4.5 מיליארד שקל), נוספו במהלך השנה לצבר גם פרויקטים נוספים בהיקף של 1.25 מיליארד שקל, בישראל ובחו"ל. פרויקטים נוספים בהיקף של כ-1.3 מיליארד שקל בהם זכתה החברה טרם נכללים בצבר, היות שטרם נחתם בגינם חוזה או טרם נתקבלה בגינם מקדמה.

יו"ר שיכון ובינוי, משה לחמני | צילום: סיון פארג'

החברה אף דיווחה כי התקשרה בהסכם עם קרן InfraRed בנוגע לכניסתה כשותפה (50%) בזכיין הפרויקט Cundinamarca בקולומביה. העסקה כפופה לאישורים ולתנאים ועם השלמתה תניב לחברה תזרים של כ-60 מיליון דולר ורווח של כ-35-40 מיליון דולר. לאחר המכירה, תמשיך החברה להחזיק ב- 50% מזכיין הפרויקט, ותמשיך לבצע את מלוא עבודות ההקמה בפרויקט. InfraRed

הקבוצה מכרה בתשעת החודשים הראשונים של השנה כ-1,700 דירות מהן כ-800 בישראל וכ-900 באירופה. במהלך הרבעון זכתה החברה במכרז לבניית כ- 280 יחידות דיור להשכרה ארוכת טווח בירושלים וכן רכשה קרקעות זמינות לבנייה בוורשה, פראג, בלגרד ובוקרשט.

ADO, בה מחזיקה החברה כ- 40% המשיכה ביישום אסטרטגיית רכישת מקבצי דיור בברלין, ובמהלך 2016 רכשה נכסים בהיקף של כ-3,000 יחידות דיור ומסחר, וכיום מחזיקה בכ-18,600 יחידות דיור בברלין.

משה לחמני, יו"ר שיכון ובינוי, מסר כי "החברה מממשת את אסטרטגיית Go West, ותמשיך במיקוד מאמצי הצמיחה שלה בשווקים באמריקה. במהלך 2016 השלמנו סגירה פיננסית של פרויקט לבניית כביש אגרה ביוסטון טקסס בהיקף כמיליארד דולר וכן ביצענו סגירה פיננסית של פרויקט לבניית כביש אגרה בקולומביה בהיקף של כ- 600 מיליון דולר. שני המגה פרויקטים הללו נכנסו לשלב הביצוע. אנו נערכים להעמקת והרחבת הפעילות ביבשת אמריקה ומצפים לתוכנית השקעה משמעותית בתשתיות שתפורסם על ידי הממשל האמריקאי החדש. במקביל, כחלק מהתפיסה האסטרטגית לגיוון הפעילות, מנועי הפעילות של הקבוצה באירופה ממשיכים לצמוח ואנו ערוכים להתמודדות במגה מכרזים קבלניים ובתחומי הזכיינות והאנרגיה במדינות הפעולה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן