Forbes Israel Logo

הרפורמה בספרד תחתוך כ-56 מיליארד יורו מהגירעון הציבורי

ממשלת ספרד מפגינה רצינות בנוגע לצעדי הצנע במדינה. על מפי מסמך רשמי עליו חתם ראש הממשלה, מריאנו ראחוי ביום שבת, הממשלה תנהיג רפורמה כלכלית מקיפה, הכוללת העלאת מיסים וקיצוץ נרחב בתקציב על מנת לחתוך את הגירעון הלאומי שלה ב-56 מיליארד יורו בשנתיים וחצי הקרובות. בנוסף, הממשלה תנהיג גם רפורמה רגולטורית בענף האנרגיה שתאפשר לה גביית מיסים מהפעולים בו בשטחה.

על פי המסמך שהכין שר האוצר הספרדי, 34.4 מיליארד יורו מהחיסכון המתוכנן יגיעו מגביית מיסים מהציבור ושאר הסכום יגיע מקיצוץ בתקציב המדיני. בנוסף, בחודש יולי תושק תוכנית מיסוי חדשה בענף האנרגיה במדינה שמטרתו חלוקת הנטל של 25 מיליארד יורו מהגירעון בין היזמים הפועלים בתחום וצרכני האנרגיה.

הפגנות נגד תוכנית הצנע בספרד | צילום: רויטרס

על פי תנאיי תוכנית החילוץ הבינלאומית שאמורה ספרד לקבל מהאיחוד האירופי, המדינה צריכה לחתוך 65 מיליארד יורו מהגירעון שלה עד שנת 2014. עליה להוריד את הגירעון מ-8.9% מהתמ"ג שלה כיום ל-6.3% בסוף 2012. בנוסף עליה להגיע ל-4.5% בשנת 2013 ול-2.8% ב-2014.


הרפורמה החדשה כבר גרמה לציבור הספרדי לצאת ולהפגין. אזרחי המדינה מוחים על הצורך שלהם לחלוק את נטל החוב של המערכת הבנקאית ומאשימים את ההתנהלות הכושלת של הממשלה במצב הקיים.

בתגובה על המחאות, אמר ראחוי כי הרפורמות אמנם לא זוכות לפופולריות רבה בקרב העם הספרדי, אך הן הכרחיות כדי להוציא אתל המשק מהמיתון העמוק ולהחזיר אותו למצב של צמיחה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.