Forbes Israel Logo

“השאיפה להפוך לחברת יזמות הנדל”ן מהגדולות והמובילות בישראל”

עד גיל 30 הספיק יוסי מזרחי לעשות לא מעט – קריירה אקדמית, ציבורית ויזמית, שכוללת הקמה של קרן הון סיכון וחברת יזמות נדל"ן.

מזרחי עלה לארץ ממקסיקו עם משפחתו כשהיה בן 10. הוא גדל בבית חרדי, אבל עם בגרותו החל להתרחק מהדת. הוא התגייס לשירות צבאי ביחידה מובחרת, אך במהלך אימון מבצעי נפצע, ושירותו נפסק, מה שהוביל אותו לאקדמיה ולפעילות חברתית ענפה.

הוא הספיק לסיים שלושה תארים שניים, שניים באוניברסיטת חיפה: אחד במינהל עסקים עם התמחות בנדל"ן, שמאות ומקרקעין, ונוסף במדיניות ומינהל ציבורי ותואר שני מאוניברסיטת בר אילן. במהלך לימודיו היה פעיל חברתית, נבחר ליו"ר אגודת הסטודנטים, תפקיד שבו כיהן כשנתיים והוביל במהלכו מאבקים ומיזמים חברתיים וכלכליים.

מזרחי. "סוג של סטארט-אפ, אבל בלואו-טק" | צילום: ניר סלקמן

עם תום לימודיו הכיר את שותפו שמגר ואקנין, ד"ר להנדסת בניין מהטכניון ומומחה במיזמי נדל"ן. יחד הם חברו לקרן ההשקעות וולת'סטון והקימו את קרן וולת'סטון גשם קפיטל להשקעות בנדל"ן במתכונת מחיר למשתכן. מזרחי מכהן בה כמנכ"ל. במקביל, עם פרסום הרפורמה של משרד השיכון והבינוי, הקימו את החברה היזמית גשם החזקות והתמודדו במכרזים הממשלתיים ליזמות ובנייה במתכונת מחיר למשתכן.

לאחר שזכו במכרז, רכשו קרקעות ברחבי הארץ, שאותן מימנו באמצעות ליווי פיננסי של בנקים וגופים מוסדיים, והחלו ליזום פרויקטים, לאחר שביצעו מחקר מקדים שבחן האם ניתן יהיה להציע לזכאים את המחיר האטרקטיבי ביותר בשוק. "זה סוג של סטארט-אפ בלואו-טק. גם התנהלות החברה והמבנה הרזה שלה, ביחס לחברות נדל"ן בהיקפים כאלה, דומים לסטארט-אפ", מציין מזרחי ומוסיף, כי הבחירה בפרויקטים של מחיר למשתכן נובעת בין היתר בשל הוודאות הרבה יותר שמאפיינת אותם (הן ברמת קבלת הקרקע, העלייה לקרקע ומשך חיי הפרויקט והן ברמת הביקוש לדירות).

החברה בונה כיום בתשע ערים למעלה מ-3,000 יחידות דיור, יותר מ-60 אלף מ"ר של שטחי מסחר ותעסוקה, עובדת בשיתוף עם השמאים, האדריכלים וחברות הביצוע המובילים בארץ ובליווי של הגופים הפיננסיים הגדולים במשק.

"השאיפה היא להמשיך בפעילות ולהפוך לחברת יזמות הנדל"ן מהגדולות והמובילות בישראל ובהמשך להנפיק ולהפוך אותה לציבורית", מסכם מזרחי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.