Forbes Israel Logo

השבוע נפתח בירוק: נעילה חיובית בבורסה בתל אביב

המדדים המובילים בבורסה בתל אביב רשמו עליות שערים בפתיחת שבוע המסחר, למרות הנעילה השלילית ביום חמישי ועל רקע המגמה החיובית בעולם היום. אתמול פורסם כי בכוונתו של ראש הממשלה להעביר את שר הכלכלה מתפקידו, ובעקבות כך זינקו היום מניות הגז.

בוול סטריט ננעלו השערים בסוף השבוע במגמה חיובית, בסין עלה הבוקר מדד שנגחאי ב-1.3% וביפן קפץ מדד ניקיי ב-2.1%. באירופה מתנהל המסחר בעליות שערים, בהמשך לדבריו של נגיד הבנק האירופאי המרכזי ביום חמישי האחרון, כי יבחן את מדיניות ההרחבה הכמותית.

המגמה החיובית בעולם הגיעה גם אלינו, כאשר מדד ת"א 25 קפץ ב-2.3%, מדד ת"א 100 התחזק ב-1.6% ומדד התקשורת הוסיף 1.2% לערכו. מדד הבנקים התחזק ב-1.2% ומדד הנדל"ן הוא היחיד שרשם ירידות היום, ונחלש ב-0.2%.

מדד הנפט והגז זינק היום ב-1.8%, בעקבות התפתחויות בממשלה. בנימין נתניהו, ראש הממשלה, מתכוון להעביר את אריה דרעי, שר הכלכלה, מתפקידו, כדי לזרז את אישור מתווה הגז. בתגובה לכך מניות שותפויות הגז המקומיות עולות בחדות בשעה זו, כאשר רציו קפצה ב-3.4%, אבנר נסקה ב-2.5% ודלק קידוחים זינקה ב-2.2%.

מניות נוספות במוקד: טבע קפצה ב-5.9% ואופקו טיפסה ב-5.2%, לאחר שחזרו מניו יורק עם פערים חיוביים. לעומת זאת, אלקו נחלשה ב-0.9% לאחר שהודיעה על הסכם לרכישת קרן LAT המרכזת את פעילות הקבוצה בארה"ב. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן