Forbes Israel Logo

השבתת אספקת הביצים הסתיימה: יתייקרו ב-5%

ועדת המחירים המשותפת של משרדי החקלאות והאוצר תתכנס היום בצהריים והיא צפויה לאשר את עלייה במחיר הביצים בשיעור של כ-5%. הועדה תתכנס לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה ווינשטיין קבע כי על משרדי האוצר והחקלאות להתכנס בדחיפות ולדון על העלאת מוצרי החלב והביצים שבפיקוח. בתוך כך ההערכות הן שגם מוצרי החלב שבפיקוח יעלו.

משרד החקלאות עדיין לא פרסם את מחירי הביצים לצרכנים לאחר ההתייקרות, אך השינוי במחיר צפוי להביא להתייקרות של כ-4-5 אגורות לביצה כך שתבנית המכילה 12 ביצים בפיקוח עשויה להתייקר בכ-50 אגורות.

מגדלי העופות השביתו את אספקת הביצים לרשתות השיווק מאז יום ראשון השבוע בעקבות השתהות הממשלה באישור עליית מחיר הביצים, לאור העלייה במחירי התשומות. מזכיר ארגון מגדלי העופות, מוטי אלקבץ אמר כי הדרישה להעלות את מחיר הביצים הייתה קיימת עוד לפני החגים, אך הארגון ספג את התייקרות המזון לעופות מתוך התחשבות בצרכנים, לדבריו.

כ-50 אגורות יותר לתבנית של 12 ביצים | צילום: מרק ישראל סלם

"לצערנו, למרות אורך הרוח שגילינו אנו נתקלים בסחבת וסרבנות של שר האוצר, יובל שטייניץ, לעמוד בהסכם עדכון המחירים. לכן לא נותרה לנו ברירה אלא לנקוט בצעד הקיצוני של עצירת שיווק הביצים". ארגון מגדלי העופות דרש את העלאת המחיר בשל עלייה של כ-30% שנרשמה בחודשים האחרונים במחיר תערובת המזון לתרנגולות.

תביעת הארגון נתמכת לדבריו ידי כלכלני משרד החקלאות והיועצים המשפטיים של משרדי החקלאות והאוצר, מאחר והיא תואמת את הסכם עדכון המחירים שפועל כבר שנים. "העדכון שאנו מבקשים הוא מינימלי בתנאים הקיימים. על פי הסכם עדכון המחירים בוצעו בשנים האחרונות מספר פעמים הפחתות מחיר כשעלויות היצור פחתו ואנו נהיה הראשונים שנשמח להוריד את המחיר שוב אם מחיר התערובת ירד", אמר אלקבץ .

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.