Forbes Israel Logo

השור החדש של למבורגיני: הדגם Veneno יעלה 3.9 מיליון דולר

בעוד שפרארי הצטרפה לאחרונה למקלארן ולפורשה בשוק המכוניות ההיברידיות, בז'נבה חשפה למבורגיני את אב הטיפוס האחרון שלה, Veneno. העלות: 3.9 מיליון דולר.

המכונית, בעלת 750 כוחות סוס, יוצרה במקביל לחגיגות ה-50 של החברה. תג המחיר שלה הופך אותה לאחת המכוניות היקרות ביותר שנעשו אי פעם, ומציב אותה מעל הדרג של מכוניות מסוגה כמו הבוגאטי ויירון (2.4 מיליון דולר) וה-F1 של מקלארן (מיליון דולר).

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק


ל-Veneno מנוע 12 פעימות, שבעה הילוכים אוטומטיים-ידניים וחמישה מצבי נהיגה. היא יכולה להאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש ב-2.8 שניות, ומגיעה למהירות שיא של 355 קמ"ש. היא שוקלת רק 1,451 ק"ג, משקל נמוך יחסית למכונית בעוצמתה.

השלד של Veneno מבוסס על זה של ה-Aventador שעלותו 400 אלף דולר בלבד, אולם שאר חלקי המכונית הינם ייחודיים במטרה למקסם את האווירודינאמיות. הכנף האחורית שלה מתכווננת, וגלגלי הסגסוגת מוקפים בטבעת סיבי פחם שפועלת כמו טורבינה על מנת לספק קירור נוסף לבלמי הפחמן-קרמיקה. רוב המכונית מורכבת מסיבי פחמן ומחומרים עשויי תרכובת עור ופחמן.


כמו בכל למבורגיני, השם "Veneno" מקורו בשור לחימה ספרדי מיתולוגי. ה-Veneno התפרסם בתחילת המאה הקודמת בשל רגליו הזריזות ובכך שגרם למותו של אחד הטוראודורים הידועים באנדלוסיה, חוסה סאנצ'ס רודריגס. כמו כל למבורגיני חדשה, האחרונה היא המודל המהיר והחזק ביותר. שלושה בלבד מהן ייוצרו, כולם בצבע אפור מטאלי, וכן, שלושה אנשים עשירים כבר קנו אותן.

צילומים: רויטרס

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן