Forbes Israel Logo
טיקטוק - אילוסטרציה. צילום: Shutterstock
טיקטוק - אילוסטרציה. צילום: Shutterstock

השפלות ושיימינג: תחקיר פורבס על ההתעמרות במשרדי טיקטוק

עובדים לשעבר בחברה חשפו שלא הכל ורוד ברשת החברתית הפופולרית. כל הפרטים על ההתנהלות הבעייתית במשרדים - ואיך זה קשור לנשיא טראמפ?

לא הכל ורוד: עובדים ברשת החברתית הפופולרית טיקטוק חושפים למגזין פורבס האמריקאי פרטים קשים על תנאי ההעסקה בחברה המשגשגת, הכולל נוהג של ביוש עובדים והתעמרות בהם, השתקה וצנזור.

מרבית העדויות על האווירה השלילית בחברה נסובו בעיקר סביב הקרב המתוקשר שהתחולל בין הנשיא טראמפ לחברה הסינית באוגוסט שעבר, שעורר שאלות וביקורת רבה בקרב העובדים. "התשובות שסיפקו לנו בנוגע לסכסוך הזה נועדו לפגוע ולהקטין את מי שמעז לשאול שאלות. אם שאלת שאלה בנושא הרגיש עם הנשיא במהלך פגישת עבודה למשל – ידעת שתספוג ביוש פומבי מול יתר העובדים", מספרים עובדים לשעבר ששוחחו בעילום שם עם פורבס.

טיקטוק והנשיא טראמפ. צילום: Shutterstock
טיקטוק והנשיא טראמפ – סכסוך הרסני. צילום: Shutterstock

עובדים נוספים אף תיארו סיטואציות קיצוניות של תרחישים של פיטורים קבוצתיים, או מתן דוחות ביצוע גרועים במיוחד לעובדים שהביעו את דעתם בגלוי בנושא ההתנהלות של טיקטוק מול טראמפ. הדוחות, הדגישו העובדים, הוגשו בפומבי, מול חבריהם לעבודה, ופרטי פרטים – מה שרק תרם לתחושת ההשפלה.

כזכור, הנשיא האמריקאי לשעבר התבטא בחריפות נגד האפליקצייה הפופולרית במספר הזדמנויות. בשנה שעברה הוא אף הרחיק והורה לחסום את הישומון לשימוש בשטחי ארה"ב. לטראמפ היו מספר בעיות מהותיות עם הרשת החברתית העולה, כשהמשמעותית שבהן היא סוגיית הבעלות הסינית של חברת "בייטדאנס".

הבית הלבן תפס אז את האפליקציה כלא פחות מאיום ביטחוני, והביעו חשש שמידע שיועלה ברשת החברתית ימצא את דרכיו לשלטונות הסיניים, או שתכנים שיועלו בשטחי ארה"ב יצונזרו בשטחי המעצמה האסיאתית. מבקריו של הנשיא טענו כי לנשיא היו חששות אחרים לחלוטין וכי הוא בעיקר הביע תרעומת מהעובדה שצעירים רבים יכולים להשתמש בטיקטוק כדי להביע ביקורת על שלטונו.

לבסוף, הדרמה הפוליטית הסתיימה כאשר הנשיא אישר את מכירת הפעילות של הרשת בארה"ב לחברת אורקל, שעה שהדרמה הפנימית בתוך משרדי החברה רק הלכה והחריפה.

התגובה: הכחשה גורפת

גורמים בכירים בטיקטוק הכחישו בתוקף את הטענות שעלו בתחקיר וטענו כי מדובר בניפוח סיטואציות שגרתיות, וכי הסיקור התקשורתי גרם לכך שהסיפור יצא מכלל שליטה.

דובר החברה התייחס לפרשה וטען כי הוא אינו מכחיש את הטענה כי ייתכן וחלק מהעובדים אכן מרגישים תחושות קשות כלפי התנהלות החברה, אך הדגיש כי "לא מדובר בהלך הרוח הרווח, אלא בתחושות של חלק קטן וקולני מאד של עובדים ספציפיים". עוד הוסיף כי מרבית עובדי החברה מרוצים מאד מתנאי העסקתם ומהאווירה המשרדית.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.