חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

התחזית האופטימית של דראגי משכה את הבורסה לנעילה חיובית

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום במגמה חיובית לאחר יום תנודתי, על רקע תחזיתו האופטימית של נגיד הבנק המרכזי באירופה, מריו דראגי, בנוגע להתאוששותו של גוש היורו מהמשבר במהלך השנה הנוכחית. מוקדם יותר נרשמה ירידה חדה בבורסה בשל החשש לפיגוע בתל אביב – אולם חזר במהרה למגמה חיובית לאחר שנודע כי מדובר היה בפיצוץ על רקע פלילי.

מדד ת"א 25 ננעל בעלייה של 1.1% אך בסיכום שבועי איבד 0.9%. מדד ת"א 100 התחזק  ב-0.9% אולם בחישוב שבועי רשם ירידה של 0.7%. מניות הבנקים זינקו היום בכ-2% אולם במהלך השבוע צנחו ב-1.8%.

צילום: אהוד כהנים

לאחר שאתמול עמדה פתיחת עונת הדוחות השנתיים במוקד המסחר,עברה היום תשומת לבם של המשקיעים ליבשת הישנה. נשיא הבנק האירופי המרכזי הודיע היום כי הריבית בגוש היורו תוותר ברמתה הנוכחית של 0.75%, זאת לנוכח אידיקטורים כלכליים המעידים על התאוששות הכלכלה בגוש. לטענת דראגי "גוש היורו צפוי להתאושש במהלך 2013". עם זאת אמר דראגי גם כי ההאטה הכלכלית באירופה צפויה להתפשט השנה למדינות נוספות. שלשום פורסמו נתוני אבטלה מדאיגים בגוש היורו, כאשר שיעור האבטלה הגיע לשיא של 11.8%. היום כאמור צפוי יו"ר הבנק המרכזי של אירופה, מריו דראגי, לפרסם את החלטת הריבית של הבנק לחודש ינואר. 

יוסי פריימן, מנכ"ל קבוצת פריקו, צופה כי הריבית בגוש היורו תרד בעתיד הקרוב. לדבריו, "עיני האנליסטים נשואות להחלטת לישיבת הבנק המרכזי בבריטניה ובגרמניה. הכלכלנים צופים כי נגיד הבנק מריו דראגי צפוי להציג את הערכתו באשר לתנאים הנדרשים במסגרת מדיניות הבנק לשם הפחתת שער ריבית היורו. שער ריבית היירו צפוי לרדת כבר בחודשים הקרובים".

פריימן סבור שהתחזקות הדולר בימים האחרונים משפיעה בטווח הקצר על הדולר גם בשוק המקומי: "להערכתינו בצל חולשת הין היפני התורמת לחוסנו של הדולר אף אל מול מטבעות מרכזיים נוספים, צפוי המטבע האמריקני להפגין שרירים גם בזירה המקומית. אולם, פוטנציאל הפיחות נותר מוגבל והיצעי מט"ח צפויים בתחום 3.78-3.84 שקלים. בראיה לטווח בינוני לשקל פוטנציאל היחלשות משמעותי".

בארץ, זינקה אתמול מניית בבילון ב-9.7% לאחר שכתבה ברויטרס הצביעה על הפוטנציאל העולה של החברה. מנהלת המכירות והשיווק של בבילון, ליאת שדה-שטרנברג, ציינה כי האביב הערבי תרם לצמיחה של החברה משום שהוא הגביר את הצמאון של אנשים למידע גלובלי מתורגם. היום איבדה בבילון 1.5% מערכה.

מניית חברת הביומד בריינסווי רשמה היום עלייה של 8.4%, לאחר שאתמול הודיעה החברה כי קיבלה אישור ממינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) לשיווק המוצר שפיתחה לטיפול במכשיר Deep-TMS בחולי דיכאון, שטיפול תרופתי לא הביא לשיפור במצבם. על פי הערכות החברה, מדובר בשוק בשווי עשרות מיליארדי דולרים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן