Forbes Israel Logo

התחזית הקודרת של דראגי משכה את אירופה לירידות

בורסות אירופה ננעלו הערב בירידות שערים לאחר נאומו של נשיא הבנק האירופי המרכזי מריו דראגי שהציג תחזית עגומה להמשך השנה בגוש היורו. גם המהומות ביוון על רקע אישור תוכנית צנע נוספת העיבו על המסחר בשווקי היבשת. 

בורסת פריז ננעלה ביציבות, פרנקפורט נחלשה ב-0.4% ולונדון איבדה 0.3% מערכה. 

 דראגי אמר היום כי המצב בגוש היורו לא צפוי להשתפר עד סוף השנה. בנאום שנשא דראגי לאחר החלטת הריבית החודשית הוא אמר כי "הצמיחה בגוש היורו לא צפויה לגדול והמשבר עלול להחריף". 

הבנק האירופי המרכזי החליט להותיר את הריבית ברמתה הנוכחית של 0.75%. ההחלטה תואמת את ציפיות האנליסטים, שסבורים כי בשל המצב הקשה, לא יכול הבנק להוריד את הריבית לרמה של 0.5%.  "אנו מצפים שהבנק המרכזי ישאר בעמדת המתנה", אמר כלכלן של גולדמן סאקס דירק שומאכר. "הנתונים האחרונים העולים מפעולות ממשלות גוש הוירו אינם מצדיקים צעדים נוספים בשלב זה".

מריו דראגי | צילום: רויטרס

עוד אמר דראגי כי ההבנק המרכזי מוכן לרכוש אג"ח של ספרד ואיטליה ברגע שהמדינות יגישו בקשה רשמית לחילוץ, אולם עד כה ממשלות ספרד ואיטליה ממתינות עם ההחלטה לבקש סיוע מחשש להשלכות פוליטיות קשות של מהלך זה. 

אמש, למרות וויכוחים בין הקואלציה והאופוזיציה וחרף הפגנות אלימות באתונה, הצליחה ממשלת יוון להעביר עם רוב של 153 חברי פרלמנט מתוך 300 את אישור חבילת הצנע הדרושה בכדי לקבל את הסיוע ממדינות גוש היורו ולמנוע את פשיטת הרגל של המדינה. קרוב ל-100 אלף איש הפגינו נגד אישור הצעדים בכיכר סיטגמה במרכז אתונה.

בנאום שנשא אתמול דראגי בבריסל אמר כי "גרמניה הייתה עד כה מבודדת במידה רבה מהקשיים בגוש היורו. אבל הנתונים האחרונים מצביעים על התפתחויות שמתחילות להשפיע על הכלכלה בגרמניה". בתוך כך חתכה הנציבות האירופית את תחזית הצמיחה של המדינה לשנת 2013 מ-1.7% ל-0.8% ואת תחזית הצמיחה של גוש היורו ל-0.1% מ-1%.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.