Forbes Israel Logo

התחממות גלובלית? באנטרקטיקה הקרח הגיע לשיא כל הזמנים

בזמן שבצפון כדור הארץ דווח היום על כך שכמות הקרח הגיעה לשפל חדש, במה שאמור להיות הוכחה נוספת להתחממות הגלובלית, בים האנטרקטי המגמה דווקא הפוכה: בשבוע החולף נשבר בים שיא נוסף, כשכמות הקרח הגיעה לרמה הגבוהה ביותר שנרשמה אי פעם.

תחנת הרדיו NPR ממסצ'וסטס פרסמה לפני כחודש באתר האינטרנט שלה מאמר הטוען כי "לפני כעשר שנים נמס במים האנטרקטיים קרחון בגודל של רוד איילנד. שני קרחונים עצומים אחרים לאורך חצי האי האנטרקטי סבלו מגורל דומה כמה שנים קודם לכן. האירועים הפכו לסמל השפעותיה של ההתחממות הגלובלית… אין ספק שאוויר חם מהרגיל מאיץ את קצם של קרחונים אלה".


נמסים? צילום: INGIMAGE / ASAP

ב-NPR לא הזכירו בשום מקום כי הקרח בים האנטרקטי גדל בעקביות מאז החלו לוויינים למדוד את כמות הקרח לפני 33 שנים, וכי כמות הקרח בים לאורך שנת 2012 כבר עלתה מעל הממוצע השנתי.

ואכן, אף אחד בזרם המרכזי של התקשורת לא כיסה סיפור חשוב הזה. חיפוש של המונחים "אנטרקטיקה", "קרח" ו-"שיא" ב-Google news, לא הניב ולו מאמר אחד על שיא הקרח באנטרקטיקה. דף אחד לאחר דף התוצאות הראשון של חדשות Google עבור המונחים "אנטרקטיקה", "קרח" ו-"שיא" מראה ידיעות המזהירות מפני אסון משום שכמות הקרח בים הארקטי היא הנמוכה ביותר ב-33 השנים האחרונות.

הקרח בים סביב קוטב אחד מתכווץ, בזמן שהקרח בים סביב קוטב אחר הולך וגדל. זה בהחלט נשמע כמו משבר התחממות גלובלי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.