Forbes Israel Logo

ה-OECD חתך את תחזית הצמיחה העולמית: "המצב באירופה מסוכן"

הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי, OECD, חתך היום את תחזית הצמיחה העולמית, והזהיר כי משבר החוב בגוש היורו מוכה המיתון הוא האיום הגדול ביותר לכלכלה העולמית.

לאור התחזית הכלכלית העגומה, דוחק ה-OECD בבנקים המרכזיים להתכונן לצעדים אגרסיביים יותר של הקלה מוניטרית אם הפוליטיקאים ייכשלו בניסיון להגיע לפתרון משבר החוב.

הארגון צופה בתחזית הדו-שנתית שלו כי כלכלת העולם תצמח ב-2.9% ב-2012 וב-3.4% ב-2013. מדובר בירידה משמעותית ביחס לתחזית צמיחה של 3.4% ב-2012 ולתחזית של 4.2% ב-2013 שפרסם הארגון במאי האחרון.

התחזית – אפור | צילום: רויטרס

על פי הארגון, גוש היורו עומד בפני שנתיים של התכווצות כלכלית, וארה"ב נמצאת בסיכון למיתון אם המחוקקים שם לא יצליחו למצוא פתרוםןלמצוק הפיסקלי בפניו עומדת המדינה.

בהנחה שארה"ב תצליח להתגבר על המבוי הסתום, הכלכלה הגדולה בעולם תצמח ב-2% בשנה הבאה, מעריך ה-OECD, ירידה ביחס להערכה הקודמת לצמיחה של 2.7%. "המצוק הפיסקלי הוא מקור דאגה משמעותי מאוד", אומר הכלכלן הראשי של ה-OECD פייר קרלו פאדובן לרויטרס. "אך הסיכון הגדול ביותר נותן גוש היורו".

בנוגע לישראל כותב הארגון כי "הצמיחה הכלכלית צפויה להתאושש במחצית הראשונה של 2013, בעיקר בשל ביקושים חיצוניים. שיעור האינפלציה נותר מתון, אך לחצי המחירים יתחזקו ככל שהכלכלה תצבור מומנטום".

"לא משנה מה יהיו תוצאות הבחירות בינואר, האתגרים הפיסקליים נשארים ממשיים מאוד. צריך להימנע מהקלה נוספת ביעדי הגירעון", כתבו בארגון. תחזית הצמיחה לישראל היא 3.1% ב-2012, 2.9% ב-2013 ו-3.4% ב-2014.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.