חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

וול סטריט: המסחר ננעל בירידות; עלייה בתביעות האבטלה בארה"ב

בורסות וול סטריט ננעלו היום בירידות על רקע איום הצוק הפיסקלי, המשבר הכלכלי באירופה, חילופי השלטון בסין וההתלקחות האפשרית במזרחי התיכון. מדד הנאסד"ק נחלש ב-0.3%, מדד הדאו ג'ונס איבד 0.2% מערכו ומדד ה-S&P 500 נסחר סביב רמות הפתיחה.

הצוק הפיסקלי הולך ומתקרב בצעדי ענק והחשש מפניו מגביר את המגמה השלילית שהסתמנה בשווקים מאז זכייתו של הנשיא ברק אובמה בבחירות לנשיאות ארה"ב. אובמה עצמו יחל מחר בשיחות עם ראשי המפלגות בארה"ב בניסיון להגיע להסדר שימנע המשבר המתקרב.

תביעות האבטלה הראשוניות באה"ב הגיעו לשיא של שנה וחצי לאחר עלייה של 78 אלף תביעות בשבוע החולף (ו-439 אלף בסך הכל), בין היתר בשל ההוריקן סנדי שהותיר אחריו מספר לא מבוטל של אנשים שאיבדו את מקום עבודתם.

רשת וול מארט פירסמה היום את דוחותיה לרבעון השלישי של שנת 2013. הכנסות הרשת היו נמוכות מהצפוי כשנתוני המכירות בחנויות גדלו ברבעון ב-1.5% – פחות מתחזית אנליסטים לעלייה של 4.6%. עקב כך ירדה היום מניית הרשת ב-3.6%.

צילום: רויטרס

גם המיתון בגוש היורו בין החודשים יולי לספטמבר, תרם לחוסר היציבות בשווקים. התמ"ג באיחוד האירופי התכווץ ברבעון השלישי של 2012 ב-0.1%. ברבעון השני ירדה כלכלת האיחוד ב-0.2%. בורסות אירופה רשמו היום ירידות נוסות כשמדד פרנקפורט איבד 0.8% מערכו, כמו גם מדד לונדון, ומדד פריס נחלש ב-0.5%.

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום במגמה מעורבת על רקע חילופי השלטון בסין. מדד הניקיי זינק ב-1.9%, ההנג סנג נחלש ב-1.5% ובורסת שנחאי איבדה 1.2% מערכה. המשקיעים ממתינים לראות מה תהיה המדיניות הכלכלית של ממשלת סין החדשה. בחירות צפויות בחודש הבא גם בבית התחתון של הפרלמנט ביפן.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן