Forbes Israel Logo

וול סטריט ננעלה בירידות לאחר פרסום פרוטוקולי ישיבת הפד האחרונה

הבורסה בוול סטריט ננעלה בירידות לאחר פרסום הפרוטוקולים מישיבת הפד האחרונה בחודש ינואר בה הוחלט על המשך צמצום ההרחבה הכמותית, וכן על רקע פרסום נתוני מאקרו מאכזבים בתחום הנדל"ן.

מדד הדאו ג'ונס ירד ב-0.6%, מדד ה-S&P יורד גם הוא ב-0.6% ומדד הנסדא"ק ירד ב-0.8%.

בישיבתו האחרונה של הבנק הפדרלי תחת שרביטו של הנגיד היוצא בן ברננקי, התגלו חילוקי דעות מהותיים בין בכירי הבנק בנוגע להערכת חוסנו של המשק האמריקאי ולגבי הצעדים העתידיים הנדרשים מן הבנק. מן הפרוטוקולים עולה כי יש מי שמאמינים שיש להתחיל להעלות את הריבית בארה"ב כבר בתקופה הקרובה, ואילו מנגד יש מי שמאמין כי המשק אינו חזק דיו להמשך מדיניות הצמצום הנוכחית של ההרחבה הכמותית. וול סטריט כאמור, הגיבה לפרסום בירידות שנמשכו עד לנעילה.

בנוסף, עוד לפני פתיחת המסחר, פורסם כי מספר התחלות הבנייה בארה"ב צנח בחודש ינואר ב-16% לקצב שנתי של 880 אלף בתים. מדובר בנתון הנמוך מהתחזיות שצפו רמה של כ-945 אלף, וכן נמוך מהקצב שנרשם בחודש דצמבר ועמד על מעל מיליון בתים לשנה. הירידה החדה מוסברת בעיקר בשל מזג האוויר הסוער שפוקד החורף את ארה"ב.


צילום: רויטרס

נתונים אלה מצטרפים לשורה ארוכה של נתוני מקרו שליליים בחודש האחרון הממחישים את מידת הפגיעה של החורף הקיצוני בכלכלת ארצות. "סביר להניח שנראה את הדבר בא לידי ביטוי בדוח התמ"ג לרבעון הרביעי", אמרו היום ב-FXCM ישראל. "המגמה השלילית הזו בנתוני המקרו היא אחת הסיבות להיחלשות הדולר בעולם. אפקט החורף על נתוני המקרו מקשה כעת על המשקיעים להעריך את הכיוון של הכלכלה האמריקנית. לפי שעה נראה כי למרות הנתונים הירודים הבנק הפדרלי ימשיך כמתוכנן בצמצום ההרחבה הכמותית".

אל שורת הנתונים המאכזבים, וחוסר הוודאות הכללית מצרף גם חוסר היציבות הגיאופוליטי באוקראינה ובתאילנד. באוקראינה, איבד המטבע המקומי 1.1% והשלים צניחה של כ-6% בשבוע, לאחר ההתנגשויות האחרונות בין המפגינים והמשטרה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.