Forbes Israel Logo

וול סטריט ננעלה בעליות: ה-S&P הגיע לשיא של שלושה חודשים

יום המסחר הראשון בבורסות וול סטריט ננעל בעליות שערים, על רקע עליות בבורסות אירופה ואסיה בעקבות נתוני התעסוקה המעודדים שפורסמו בארה"ב בסוף השבוע והודעות הרגעה שפירסמו מנהיגי ספרד ואיטליה על כך שהמדינות לא יזדקקו לסיוע מלא.

מדד הדאו ג'ונס עלה בכ-0.2%, ה-S&P 500 רשם עלייה של 0.2%, זאת לאחר שבמהלך יום המסחר הוא הגיע ללמעלה מ-1,400 נקודות, שיא שלא הגיע אליו מאז מאי האחרון. מדד הנאסד"ק הוסיף 0.7% לערכו. 

ראשי הממשלות באיטליה וספרד הודיעו כי מדינותיהן לא יזדקקו לסיוע מלא ובכך הרימו היום את בורסות אירופה. הודעה זו מצטרפת לדבריו של נשיא הבנק האירופי המרכזי, מריו דראגי מיום שישי, שאמר כי הבנק מוכן להרחיב את הפעילות המוניטרית במאבק נגד המשבר, אולם הוא לא ציין צעדים ספציפיים.

בתוך כך, נגיד הבנק הפדרלי, בן ברננקי צינן היום את ההתלהבות כשאמר כי ,"למרות שאינדיקטורים כלכליים רבים, ביניהם הוצאות הצרכנים, שיעור ההכנסה הפנויה והרווח של משקי הבית מראים סימנים של התאוששות, ברור שאנשים ועסקים רבים עדין סובלים מהתנאים הכלכליים הנוכחיים בארה"ב".

ברננקי סירב להתייחס לנתונים שפורסמו בסוף השבוע האחרון, המצביעים על עלייה במשרות הפנויות בארה"ב וכן לא אמר דבר בנוגע לתוכניות עתידיות להרחבת הפעילות המוניטרית של הבנק הפדרלי.


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן