Forbes Israel Logo

וול סטריט ננעלה בעליות חדות: מדד הדאו ג'ונס בשיא מאז מאי

שבוע המסחר בוול סטריט ננעל בעליות חדות על רקע חדשות מעודדות מאירופה ותקווה של המשקיעים בנוגע להרחבת הפעילות של הבנקים הגדולים במסגרת המאבק נגד המשבר הכלכלי. מוקדם יותר היום פורסמו נתוני מאקרו המעידים על המשך ההאטה בצמיחת המשק האמריקאי. מניית פייסבוק ממשיכה לצנוח לאחר פרסום דוחותיה הראשונים בוול סטריט.

המדדים המובילים בוול סטריט ננעלו בעליות חדות. מדד הדאו ג'ונס עלה ב-1.42% והגיע לראשונה מאז חודש מאי למעל 13,000 נקודות. מדד ה-S&P 500 התחזק ב-1.9% ומדד הנאסד"ק זינק ל-2.2%.

רוחות אופטימיות הגיעו היום מכיוון אירופה. לאחר שאתמול הודיע נשיא הבנק המרכזי באיחוד האירופי, מריו דראגי על כך שהבנק מוכן "לעשות הכל" על מנת להציל את היורו ורמז על רכישת אג"ח ספרדיות ואיטלקיות נוספות, היום יצאו קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל ונשיא צרפת, פרנסואה הולנד בהודעה משותפת דומה והתחייבו גם הם לעשות כל שניתן כדי להציל את עתידו הכלכלי של גוש היורו. דיווחים בנוגע לכך שממשלת האיחוד והבנק המרכזי מתכוננים להרחבת הפעילות שלהם במסגרת הניסיונות להוציא את ספרד ואיטליה ממשבר החוב אליהן נקלעו פורסמו היום בעיתון הצרפתי, לה מונד.

בארה"ב פורסמו היום נתוני מאקרו המראים על המשך ההאטה במשק האמריקאי. מדד בטחון הצרכנים בארה"ב ירד החודש לרמה של 72.3 נקודות לעומת רמה של 73.2 נקודות ביוני. נתונים אלה גבוהים במעט תחזית האנליסטים, שצפתה ירידה מתונה יותר של המדד לרמה של 72 נקודות.
בנוסף פורסם כי קצב צמיחת התמ"ג בארה"ב ברבעון השני של 2012 היה 1.5%, זאת לעומת 2% ברבעון הקודם.

לאחר שאתמול פרסמה חברת פייסבוק תוצאותיה הראשונות בוול סטריט, צנחה היום מנייתה ב-11.7%. מאז הנפקת המנייה היא צנחה בכ-40%. פייסבוק דיווחה כי ברבעון השני של השנה הכנסותיה הסתכמו ב-1.18 מיליארד דולר, גבוה יותר מתחזיות האנליסטים שציפו ל-1.15 מיליארד בלבד. מדובר בגידול בהכנסות החברה של 32% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. עם זאת החברה דיווחה גם על הפסד נקי של 157 מיליון דולר, זאת לעומת רווח נקי של 240 מיליון ברבעון המקביל אשתקד.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.