Forbes Israel Logo

וול סטריט ננעלה בעליות על רקע האופטימיות לגבי עסקה שתמנע את הצוק הפיסקלי

המסחר בבורסות וול סטריט ננעל היום בעליות שערים על רקע מה שנראה כמו אופטימיות לגבי מציאת פתרון למצוק הפיסקלי. זאת בשל התקדמות במגעים בין הרפובליקנים לדמוקרטים אשר עשויה להניב עיסקה לפני כניסתם האוטומטית של הקיצוצים והעלאת המסים לתוקף בתחילת השנה הקרבה.

מדד הדאו ג'ונס התחזק ב-0.9%, מדד הנאסד"ק הוסיף 1.5% לערכו ומדד ה-S&P500 עלה ב-1.1%.

באסיה ננעל היום המסחר במגמה חיובית כשבורסת טוקיו מתחזקת ב-1%, בורסת שנחאי מוסיפה 0.1% לערכה ובורסת הונג קונג נסחרת סביב רמות הפתיחה. המגמה החיובית נשמרה גם באירופה כשבורסת לונדון התחזקה ב-0.4%, בורסת פריס הוסיפה 0.3% לערכה ובורסת פרנקפורט רשמה עלייה של 0.6%. 

צילום: רויטרס

עפ"י הפרסומים נסוג ביממה האחרונה הנשיא ברק אובמה מדרישתו להעלאת מסים עבור המרוויחים מעל 250 אלף דולר בשנה, ומוכן כעת להעלאות עבור המרוויחים מעל 400 אלף דולר בשנה. זאת לאחר שיו"ר בית הנבחרים, הרפובליקני ג'ון ביינר, הסכים להלאת מסים למי שמשתכר יותר ממיליון דולר בשנה. הצדדים ממשיכים כל העת במגעים וביינר צפוי למסור הערב למסור הערב עידכון בנושא בקונגרס. בינתיים דחה אובמה את הצעתו החלופית של ביינר למקרה שבו לא יגיעו הצדדים להסכמה לפני 1 בינואר 2013 ושכללה את הרחבת תוכנית קיצוצי המסים גם לאלו המרוויחים מעל מיליון דולר בשנה.

מדד אמון הקבלנים לחודש דצמבר אשר התפרסם היום בארה"ב עלה בפעם השמינית ברציפות עד לרמה הגבוהה ביותר (47 נקודות) מזה 6 שנים. זאת לעומת 45 נקודות בנובמבר, ובהתאם לתחזיות האנליסטים.

מניית חברת טבע, אשר הודיעה הערב כי חתמה על קו אשראי חדש בסינדיקט, ללא בטחונות, בסכום של 3 מיליארד דולר ולתקופה של 5 שנים, התחזקה ב-0.4%.

הסוחרים במניית אפל שמחו לגלות כי סמסונג ביטלה את תביעתה לאסור את מכירתם של מוצרי אפל באירופה. זאת יום אחד בלבד לאחר דחיית תביעתה של אפל לאסור על מכירת סמארטפונים של סמסונג בארצות הברית. שתי היצרניות המובילות בעולם של סמארטפונים התעמתו בשל סכסוכי פטנטים בלפחות 10 מדינות במהלך 18 החודשים האחרונים, מאז תבעה אפל את סמסונג בטענה כי הקוריאנים העתיקו ממנה את האייפון והאייפד שלה. מניית אפל עלתה היום ב-2.9%. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.