חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

וול סטריט ננעלה בעליות קלות; דוחות טובים ליאהו

יום המסחר הראשון של השבוע בבורסות וול סטריט ננעל בעליות קלות בזמן שעיני המשקיעים המשיכו להיות נשואות לעבר דוחות החברות המובילות במשק האמריקאי. הסוחרים הגיבו בזהירות לחיפושיו של האיחוד האירופי אחר פתרונות למשבר החוב המחריף במוסדות הפיננסיים בגוש

מדד הנאסד"ק הוסיף 0.4% לערכו, הדאו ג'ונס וה-S&P 500 נסגרו סביב רמות הפתיחה.

מנכ"ל יאהו, מאריסה מאייר, הפתיעה את האנליסטים שחזו לחברה רווח של 25 סנט למנייה, כשדיווחה על רווח נקי של כ-360 מיליון דולר (עלייה של כ-17%) ברבעון השלישי של שנת 2012, או 35 סנט למניה. זאת לעומת 298 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2011, או 23 סנט למניה. הכנסות החברה הסתכמו ב-1.09 מיליארד דולר, לעומת צפי להכנסות של 1.08 מיליארד דולר (עלייה של 2%). זאת לעומת 1.07 מיליארד דולר ברבעון השלישי ב-2011.

בשבוע המסחר שהתחיל היום צפויות 156 מחברות מדד ה-S&P 500 לפרסם את דוחותיהן הכספיים לרבעון החולף. תשומת לב מיוחדת צפויה לעורר חברת אפל אשר תדווח לאחר תום המסחר ביום חמישי הקרוב, על רקע גמגום סקטור הטכנולוגיה בשבועות האחרונים והאכזבה שהנחילו תוצאותיהן הכספיות של כמה מאריות הסקטור בשבוע שחלף.

"הממוצע המשוקלל של הצמיחה ברווחי החברות ביחס לרבעון המקביל אשתקד עומד נכון לסוף השבוע האחרון על 2.3%-", מנתח האסטרטג הראשי של קבוצת איילון, יניב פגוט. "אם ממוצע הצמיחה השלילי ברווח ישאר בקצב זה עד לתום עונת הדו"חות הכספיים, יהא זה סופה של מחרוזת צמיחה בת 11 רבעונים ברצף ברווחים המשוקללים של הפירמות הנכללות במדד".

 הנציבות האירופית עובדת בימים אלה על גיבוש הצעת חוק להקמת גוף משותף שימונה על טיפול בבנקים הבעייתיין באיחוד. מדובר בסוכנות מיוחדת שתהיה כפופה לבנק האירופי המרכזי, אשר תהיה אחראית על התמודדות עם חובותיהם של המוסדות הפיננסיים ותהיה בעלת סמכות לסגור אותם במידת הצורך.

בורסות אירופה ננעלו היום בירידות כאשר בורסת לונדון מאבדת 0.2% מערכה, בורסת פרנקפורט רושמת ירידה של 0.7% ובורסת פריס נחלשת ב-0.6%.

מניית חברת טבע, אשר פירסמה היום נתונים קליניים חיוביים משלב IIa של המחקר הבוחן את השפעת התרופה לקווינימוד על מחלת קרוהן בינונית עד חמורה, התחזקה ב-0.8%. 

למרות נתוני מאקרו מדאיגים שפרסמה הלילה יפן, פתחו בורסות אסיה את שבוע המסחר במגמה חיובית. לעומת זאת, הכלכלה הסינית דווקא הראתה סימני התאוששות מעודדים. הונג קונג התחזקה ב-0.7%, שנחאי עלתה ב-0.2% וטוקיו ננעלה ביציבות.

הלילה פורסם כי היצוא ביפן רשם בחודש ספטמבר ירידה של כ-10%, הירידה החדה ביותר שלו מאז רעידת האדמה בפוקושימה ב-2011. במקביל עלה היבוא למדינה ב-4.1%. נתוני המאקרו בסין לעומת זאת מצביעים על התאוששותה של הכלכלה השנייה בגודלה בעולם.

לאחר שבשבוע שעבר דווח על זינוק של 9.9% בייצוא מסין, היום התפרסמו תחזיות הצופות כי המשק במדינה יתחזק משמעותית בסוף השנה. על פי סקר של רויטרס, נראה כי בזכות רפורמות ממשלתיות בעיקר בתחומי התשתיות והנדל"ן, תמשיך צמיחתה של כלכלת סין לעלות גם ברבעון הרביעי של 2012.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן