חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

וול סטריט ננעל במגמה מעורבת לאחר הנעילה השלילית בסוף השבוע

לאחר שביום שישי ננעל המסחר בוול סטריט במגמה שלילית כשברקע הדרדרות המצב באוקראינה והטלת סנקציות חדשות ומחמירות יותר על ידי ארה"ב על חברות רוסיות ואישים המקורבים לפוטין, ננעל היום יום המסחר הראשון לשבוע במגמה מעורבת. עם סיום המסחר עלה מדד הדאו ג'ונס ב-0.5%, מדד ה-S&P התחזק ב-0.3% ומדד הנאסד"ק נסחר סביב רמות הפתיחה.


צילום: רויטרס

יניב חברון, הכלכלן הראשי של אקסלנס אמר היום כי "נראה שהפגיעה בשוקי המניות כתוצאה מהחרפת המשבר עם רוסיה עדיין לא מגולמת במלואה בשווקים. קשה לאמוד את הנזקים לכלכלה הגלובלית שעשויים לנבוע מהתקררות היחסים בין רוסיה למערב, בטח כאשר אף אחד לא יודע לצפות עד להיכן הם ידרדרו. תחושת הבטן אומרת שהמשבר באזור עוד עשוי להסתבך, הידיים של המשקיעים חלשות יחסית בתקופה זו ולכן רצוי לנקוט מעט זהירות. יחד עם זאת, צריך לזכור כי אירוע גיאופוליטי בד"כ נחשב לזמני ורק מייצר הזדמנות טובה יותר".

חברון התייחס גם לנתוני המאקרו האמורים להתפרסם השבוע בארה"ב: "לפנינו שבוע עמוס בנתוני מאקרו בארה"ב, הצפויים להעיד על המשך התאוששות בכלכלה האמריקאית ולהסיר לחלוטין את הספקות לגבי עוצמת ההתאוששות, שהתחזקו בחודשי החורף, בעקבות מזג האוויר. צפי להמשך שיפור של מדד מנהלי הרכש ודוח תעוסקה עם יצירה של יותר מ-200 אלף משרות רק מלמדים על הציפיות הגבוהות של המשקיעים. נתוני המאקרו נחשבים ככל הנראה למניה הבטוחה ביותר של המשקיעים ולכן אכזבה מהם השבוע תוביל ככל הנראה לירידות משמעותיות בשוקי המניות ולעליות בשוק האג"ח. יחד עם זאת, הפתעות לטובה לא יקבלו ביטוי באופן מיידי, שכן שוק המניות עדיין מושפע מעונת הדו"חות התנודתית ובצירוף של שוק האג"ח. שניהם מושפעים מעליית המתח בין המערב לרוסיה".

חברת התרופות פייזר טיפסה היום ב-4.1% לאחר שהודיעה כי חודשו המגעים לקניית חברת אסטרה-זנקה תמורת כ-100 מיליארד דולר. החברה הבריטית, דרך אגב, זינקה והוסיפה 14.4% לערכה. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן