חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

וול סטריט ננעל בעליות שערים, טבע איבדה גובה

שבוע המסחר בוול סטריט נפתח היום, לאחר שבסוף השבוע ננעל המסחר בעליות שערים -דווקא לאחר פרסום דו"חות התעסוקה אשר סיפקו נתונים מאכזבים ביחס לציפיות. גם היום, כאמור, ננעל המסחר במגמה חיובית, כשבהיעדר פרסום נתוני מאקרו נשואות עיני המשקיעים לנאומה הראשון של נגידת הבנק הפדרלי ג'נט ילן, אשר תופיע מחר בפני וועידת השירותים המוניטריים של הקונגרס האמריקאי.

עם סיום המסחר ננעל מדד הדאו ג'ונס סביב רמות הפתיחה, מדד ה-S&P 500 התחזק ב-0.2%, והנאסד"ק מתחזק הוסיף 0.5% לערכו. מניית חברת התרופות הישראלית טבע ירדה היום ונחלשה ב-1.1%, לאחר פרסום הדו"חות לפיהם שילמה החברה בשנה החולפת למנכ"ל החברה ג'רמי לוין מעל 7 מיליון דולר. גם בכירים נוספים בחברה זכו למשכורות עתק, בהם המדען הראשי של החברה מייקל היידן, אשר עלתה על 3 מיליון דולר.

צילום: רויטרס

בבורסות אירופה ננעל היום המסחר במגמה חיובית, כשהבורסה בלונדון הובילה את העליות והוסיפה 0.3% לערכה. גם בפריז התחזקה הבורסה ועלתה ב-0.2%. בורסות אסיה ננעלו מוקדם יותר במגמה מעורבת, כשביפן זינקה הבורסה והוסיפה 1.8% לערכה, בעוד בורסת סין נחלשה ב-0.3%.

במחלקת המחקר של בית ההשקות יוטרייד אמרו היום כי "למרות ירידות השערים אשר ספגו המדדים המרכזיים מתחיחלת השנה, אין שום סיבה להספיד את האפיק המנייתי". באשר להתחזקות הבורסה בטוקיו אמרו כי "מדד הניקיי פתח את השבוע בעליות כשעלה לרמה של 14,718.34 נקודות – הרמה הגבוהה ביותר מאז ה-31 לינואר. אם ההערכות כי נתוני שוק התעסוקה בארה"ב לחודש ינואר יעודכנו כלפי מעלה ונתוני הצמיחה יישארו יציבים, נראה כי השוק יתאושש מצמצום תוכנית ההרחבה של ה'פד' שפגעה במשקיעים במניות במהלך חודש ינואר. התאוששות השוק היפני כפי שראינו את תחילתה בתחילת שבוע המסחר הנוכחי עשויה לסמן התחזקות צפויה במדדים המובילים בוול סטריט בשבוע הקרוב" העריכו. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן