Forbes Israel Logo

וול סטריט נסגרה בירידות בעקבות נאום דראגי: דאו ג'ונס נחלש ב-0.6%

המסחר בוול סטריט נסגר היום בירידות על אכזבת המשקיעים מנאום נגיד הבנק האירופי המרכזי מריו דראגי, אשר הבטיח שהבנק יתכנן רכישות אג"ח כדי לייצב את השווקים, אולם לא התייחס לצעדים מידיים. ההודעה מתווספת לאכזבת המשקיעים מכך שגם נגיד הבנק הפרדרלי בן ברננקי לא הכריז אתמול על תוכנית מיידית להמרצת הכלכלה העולמית.

מדד הדאו ג'ונס נחלש ב-0.7%, ה-S&P 500 יורד ב-0.7%, והנאסד"ק נחלש ב-0.35%.

הריבית בגוש היורו נותרת על כנה, כך הודיע היום נשיא הבנק האירופי המרכזי מריו דראגי. שיעור הריבית נותר 0.75%, זאת למרות תחזיות האנליסטים שציפו שדראגי יוריד את הריבית ל-0.25%. כעת ממתין דראגי לראות האם הצמיחה בגוש היורו תמשיך לרשום האטה.

אתמול נשא בן ברננקי את דבריו בתום ועידה בת יומיים, וכצפוי הזהיר מפני היחלשות הכלכלה האמריקאית, ורמז על צעדים חדשים לעידוד הצמיחה המוחלשת. כצפוי, נמנע ברננקי מלהכריז על תוכנית נוספת להקלה כמותית. הערכת משך הריבית האפסית על כנה נותרה כמות שהיא – מועד יעד של סוף שנת 2014.

הגם שוול סטריט ערוכה לסבב נוסף של רכישות אג"ח מצד הבנק, כרגע פעולה כזאת איננה על הפרק. עם זאת, מרבית האנליסטים סבורים כי קובעי המדיניות מחכים עד ספטמבר לפחות, כשהם נותנים זמן נוסף לשווקים להתאושש.

מניית טבע עמדה היום במוקד המסחר, לאחר שפרסמה את תוצאותיה הרבעוניות, לפיהן הרווח הנקי שלה עלה ב-14% ל-1.1 מיליארד דולר. בהתאם לציפיות האנליסטים, דיווחה טבע על עליה של 19% בהכנסות שהסתכמו ברבעון האחרון ב-5 מיליארד דולר. מנייתה מחקה 3.18% מערכה בסוף יום המסחר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.