Forbes Israel Logo

וול סטריט נעלה ביציבות – ברננקי הבטיח תמריצים אם לא יחול שיפור

המסחר בוול סטריט ננעל היום ביציבות, לאחר פרסום פרוטוקולי הדיון של הבנק הפדרלי מחודש יולי, בסופם הודיע ברננקי כי הבנק לא יספק בינתיים תמריצים לשווקים, אך בעקבות הסכמה הולכת וגוברת בקרב ראשי הבנק, אמר כי תמריצים בהחלט "יהיו מוצדקים" בקרוב, אלא אם נתוני המאקרו שיתקבלו יצביעו על שיפור רציני בהתאוששות. במקביל, עיני המשקיעים היו נשואות אל עבר אירופה, שם נועד ראש ממשלת יוון עם בכירי האיחוד האירופי. 

מדד דאו ג'ונס נסגר בירידה של 0.25%, S&P 500 סגר סביב רמות הפתיחה, ב-0.25% ומדד האנסד"ק הוסיף 0.2% מערכו. אתמול הגיעו רוב המדדים לשיא של 4 שנים.

מגמה שלילית. וול סטריט, היום | צילום: רויטרס

המשקיעים פקחו עין על יוון, בשעה שראש הממשלה אנטוניס סמארס נפגש עם מנהיגי האיחוד במהלך השבוע. הוא ביקש הארכה של שנתיים בתוכנית החילוץ, שתאפשר לממשלתו זמן נוסף ליישום הרפורמות הכלכליות החריפות להן התחייב במסגרת בקשת החילוץ.

הודעת הבנק הפדרלי בצהרים (שעון ניו יורק) העלתה על הפרק כמה אפשרויות של הרחבות מוניטאריות, אשר יותר ויותר מראשיו דוברים בעד הצורך בהן, אך לא התחייבה לקיים אף אחת מהן בפרק זמן מוגדר. עם זאת, ציין יו"ר הבנק בן ברננקי כי אלא אם יגיעו נתוני מאקרו בעתיד הקרוב אשר יעידו על שיפור רציני בהתאוששות המשק האמריקני, הזרקת התמריצים תהא בלתי נמנעת.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.