חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

ויולה פרייבט אקוויטי – הקרן שמתמקדת בתחום הטכנולוגיה

על אף שהיא קרן צעירה וטרם גייסה קרן המשך מתברגת ויולה פרייבט אקוויטי – קרן בת בקבוצת ויולה המנהלת 2 מיליארד דולר בקרנות שונות – לרשימה, וזאת בזכות צוות השותפים עם הרקורד המרשים והרוח הגבית מקבוצת האם, שאף שקלה באחרונה לרכוש 40% מכלל תעשיות.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

מה הם מחפשים?
הקרן מתמקדת בביצוע השקעות בחברות בשלות, פרטיות או ציבוריות, בתחומי הטכנולוגיה ואחרים, הנמצאות בשלבי צמיחה. הקרן שואפת להשקיע באופן מגוון – החל בחברות ניו־מדיה, דרך חברות מים וכלה בחברות ביטחוניות.

עוגת ההשקעה שלה נחלקת כך: שליש מהחברות הן חברות מגובות הון סיכון שבגרו, שליש הוקמו ומומנו על ידי היזמים ואין בהן משקיע מוסדי אחר ושליש הן חברות ציבוריות.

השותפים בויולה פרייבט אקוויטי | צילום: יח"צ

מה הם עושים?
ויולה פרייבט אקוויטי מבקשת להשביח את החברות שהיא קונה או משקיעה בהן, על ידי מעורבות וסיוע להנהלה. כל חברה בפורטפוליו זוכה לליווי אסטרטגיית הצמיחה והקרן שותפה בתהליך המיקוד האסטרטגי ופיתוח מנועי הצמיחה (אורגניים ולא אורגניים). הראל בית און, אחד השותפים בקרן, מציין כי חברות הפורטפוליו של ויולה רכשו שבע חברות במשותף.

"אנחנו מסייעים באיתור עסקת הרכישה הנכונה, בדיקת הנאותות ובניית תוכניות אינטגרציה תפעולית אחרי העסקה״, הוא אומר.

הקרן אינה מתעקשת לרכוש רוב בחברות ("אנחנו מורגלים לעבוד באופן אפקטיבי גם כשאנחנו בעמדת מיעוט״, מסביר בית און), משקיעה סכומים שבין 8 ל־20 מיליון דולר בחברה ומשתמשת במכשירי מינוף באופן מוגבל בחברות רווחיות.

ההצלחות
ויולה עדיין מצוייה בתקופת החסד, שבה היא משקיעה את ההון של הקרן, ולא מצפים ממנה להציג הצלחות. ובכל זאת הצליחה כבר לרשום הישג אחד עם חברת מוביילאקסס המפתחת תשתית תקשורת אלחוטית. הקרן השקיעה בחברה סכום של 8.5 מיליון דולר, בשנת 2010. שנה לאחר מכן, נמכרה החברה לענקית ציוד התקשורת קרונינג תמורת 180 מיליון דולר. רמת האחזקות שהיתה לוויולה במוביילאקסס אינה ידועה.

האתגרים שבדרך
ויולה תסיים בשנה וחצי הקרובות את תקופת ההשקעה, ואמורה להתחיל להראות הצלחות, במקביל לתחילת ההכנות לגיוס קרן שנייה. שני האתגרים קשורים זה בזה. אם החברות שוויולה השקיעה בהן יצליחו ויספקו את התשואה המצופה, סביר שקרן שנייה תגויס בהצלחה.

שנת הקמה: 2008
הון מנוהל: 164 מיליון דולר
מספר קרנות: 1
שותפים: הראל בית און, יונתן קולבר, אסנת רונן, סמי תותח
חברות פורטפוליו: עמיעד מערכות מים, אירונאוטיקס, אורעד הייטק, מוביילאקסס, מטומי מרקט, דגניה מדיקל, זנד טכנולוגיות, מקרוקיור ו־myThings
הצלחות: מכירת מוביילאקסס תמורת 180 מיליון דולר לקורנינג
משקיעים: מוסדיים זרים וישראלים

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן