Forbes Israel Logo

ועדת הכספים אישרה קיצוץ של חצי מיליארד שקל במשרד התחבורה; הקיצוץ בחינוך נדחה

ועדת הכספים אישרה הבוקר (ב') את הקיצוץ בסך חצי מיליארד שקל בתוספת התקציב של משרד התחבורה. תקציב המשרד יעמוד על 18.4 מיליארד שקל וזאת במקום 18.9 מיליארד כפי שתוכנן. 

מאידך, הוועדה טרם אישרה קיצוץ דומה בתוספת לתקציב משרד החינוך, גם היא בסך חצי מיליארד שקל, (כך שיעמוד על 47.2 מיליארד שקל, במקום 47.7 מיליארד) עקב טענות האופוזיציה, כי מדובר ב-'נושא חדש' המחייב דיון נפרד ולכן הנושא נדחה.

"בעקבות ביטול רבות מהגזירות, בהיקף של 3.5 מיליארד שקל, שהובלנו כאן בוועדת הכספים, ולאחר שבמהלך הדיונים על תקציבי המשרדים, ראינו שרים שבאו לכאן 'מדושני עונג' מעודף תקציבי למשרדיהם, חשבתי כי יש להוריד מעט מאותם אלו שקיבלו תוספות שמנות בכדי לסיוע בנקודות כואבות ולמניעת גזירות קשות", אמר יו"ר ועדת הכספים, ניסן סלומינסקי.

צילום: דוברות הכנסת

"אין גבול לזלזול באינטליגנציה", ענתה יו"ר סיעת מרצ, ח"כ זהבה גלאון והוסיפה כי היא לא מאמינה שהיא מגנה על שר התחבורה. "ישראל משקיעה בכל תלמיד הרבה פחות מהמקובל במדינות ה-OECD, ההורים העשירים משלימים את הפער ואלה שאין להם מסתפקים בחינוך בינוני לילדיהם, התחבורה הציבורית בארץ מתעללת באזרחים שמשתמשים בה, ושיפוץ כבישי דמים נדחה משנה לשנה ועולה לנו בחיים".

גם ח"כ אלעזר שטרן (התנועה) תמה על עודפי התקציב של משרד הבטחון שמתגלים. "כיצד ישב כאן שר התחבורה ולא אמר דבר נוכח הקיצוץ בקצבאות הילדים, בעוד שיש לו עודפים שהוא לא מתרגש מכך שמקצצים לו אותם?".

ביום חמישי בלילה, בתום יומיים של דיונים מרתוניים, אישרה הוועדה את חוק ההסדרים לשנים 2013-2014. האישור הגיע לאחר עיכובים מכוונים של ההצבעות על הסעיפים השונים על ידי גורמי האופוזיציה. פריצת הדרך הגיעה לבסוף לאחר שהוועדה הסכימה על פיצול סעיף מיצוי כושר ההשתכרות כתנאי להנחה בארנונה מחוק ההסדרים.

בין יתר הסעיפים ששינתה הוועדה את המתווה שלהם נמצא העלאת מס חברות מ-25% ל-26.5% – כאשר המס החדש יחול מתחילת 2014. מס ההכנסה יוטל לפי מדרגות מס כך שמי שמרוויח עד 14 אלף שקל ישלם 1% מס הכנסה,מ-14 עד 22 אלף שקל ישלם 1.4% (במקום 1.5%) ואילו מי שממשתכר מעל 22 אלף שקל ומעלה ישלם 2% מס הכנסה. השינוי הזה משמעותו הפחתת הכנסות צפויות לקופת המדינה ב-1 מיליארד שקל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן