Forbes Israel Logo

ורטהיימר: "לא נוסע ללונדון – אשלם בישראל את מלוא המס כחוק"

"אשלם בישראל את מלוא המס המגיע עבור המכירה. מה שהחוק קובע אני אשלם. אני חי בישראל, ותשלום המס הוא הדבר היפה ביותר שאני יכול לעשות", אמר אמש איתן ורטהיימר, "אין לי כוונה לנסוע ללונדון כדי להקטין את תשלום המס – אם אסע לשם זה יהיה רק בשביל כוס קפה. אבל אני לא מתעסק בנושא המס אלא משאיר את זה לעורכי הדין ולרוא החשבון". 

לפי הערכות, שיעור המס עבור העיסקה יעמוד על 25%, ועל כן צפויה משפחת ורטהיימר לשלם כ-2 מיליארד שקל למדינה. 

"העיסקה מעידה שישראל היא מקום טוב להשקיע בו", כך אמר אמש איתן ורטהיימר, הבעלים של חברת ישקר ובנו של מייסד החברה סטף ורטהיימר, קצת אחרי שזו האחרונה נרכשה בידי ברקשייר האת'ווי של וורן באפט.

באפט, שמדורג רביעי בעולם בדירוג המיליארדרים של פורבס, רכש במאי 2006 80% מישקר תמורת 4 מיליארד דולר. העסקה הנוכחית מייחסת לישקר שווי שוק כפול בהשוואה לעסקה ב-2006 ומבוצעת לפי שווי חברה של כ-10 מיליארד דולר.

"זו ברכה לישקר ולבאפט", אמר ורטהיימר. "מה שהתחיל לפני 7 שנים ממשיך עכשיו. בישקר עובדים מעל 11 אלף עובדים, ומקום העבודה שלהם אינו פחות יציב עכשיו".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"ישקר נשארת בישראל", הבטיח ורטהיימר. "את אותה שאלה שאלו אותנו לפני 7 שנים. כבר לפני 7 שנים אמרתי שהמפתח לעיסקה טובה היא למנוע בעיות עתידיות, וזו הסיבה שמכרנו את החברה המשפחתית – על מנת למנוע מריבות משפחתיות עתידיות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התקשר הערב לאיש העסקים ובירך אותו: "מברוק. באפט יודע במה הוא משקיע. יצרתם פה דבר אדיר. זאת תעודת כבוד לכם ולתעשייה הישראלית, ותודה גם בשם קופת המדינה"


ורטהיימר (מימין) ובאפט. צילום: רויטרס

"זו הרגשה נהדרת להיות חלק ממשפחת ברקשייר האת'ווי", המשיך ורטהיימר. "ישקר זו חברה עם רגליים על הקרקע, עם אנשים שמוכנים להתאמץ בשביל להצליח. זה סוג החברות שבאפט חיפש. זה כבוד ענק שוורן משקיע בישראל, הוא מאוד נהנה מ-7 השנים האחרונות".

"אנחנו לא מתנתקים מהחברה", סיכם ורטהיימר, "עבדתי בה מגיל צעיר והיא מהווה חלק מהחיים שלנו. אנחנו שמחים שמשפחת ישקר היא משפחה מהמפוארות בעולם. המדינה תרוויח הרבה כסף מהעיסקה ואני מקווה שתעשה עמו דברים טובים".  

"מאז שהחברה נכנסה לחיינו, שותפי צ'רלי מנגר ואני נהנינו מהחיבור של ברקשייר לחברה, למשפחת ורטהיימר, ולצוות הניהול", אמר מוקדם יותר היום וורן באפט. "כפי שאפשר להבין מהמחיר שאנו משלמים על יתרת האחזקות, החברה נהנתה מצמיחה משמעותית בשבע השנים האחרונות, ואנו מאושרים לרכוש את הנתח שנשאר בידי משפחת ורטהיימר. אנו שמחים להיות אחראים על החברה המצוינת הזו אשר הוקמה על ידי משפחת ורטהיימר בישראל לפני 60 שנה, וטופחה לתאגיד גלובלי".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.