Forbes Israel Logo

ורטהיימר: "מורכב יותר לנהל פילנתרופיה מאשר לנהל עסקים"

יום לאחר החתימה על עיסקת הענק, ניתן היה לצפות כי איתן ורטהיימר יתרווח סוף-סוף בכסאו, יסתכל אחורה בסיפוק, יתענג על הכיסוי התקשורתי החיובי לו זכה ואולי אפילו ינוח. אלא שלבעלים לשעבר של ישקר יש, כך מסתבר, תכניות אחרות.

"אני חולם שאוכל כעת להקדיש 150% מזמני ומרצי לפילנתרופיה", הוא אומר בראיון לאתר פורבס. "אני משתדל לקדם פילנתרופיה יזמית, למרות שזה מורכב יותר מאשר לנהל עסק, משום שישנן שגיאות רבות יותר שעלולות להיעשות. אבל החיים שלנו לא ישתנו".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

אתמול הודיעה כזכור ברקשייר הת'אווי, חברת ההשקעות של וורן באפט כי תרכוש את 20% הנותרים בחברת חיתוך המתכות ישקר אשר נותרו בידיה של משפחת ורטהיימר תמורת 2.05 מיליארד דולר.

באפט, שמדורג רביעי בעולם בדירוג המיליארדרים של פורבס, רכש במאי 2006 80% מישקר תמורת 4 מיליארד דולר. העסקה הנוכחית מייחסת לישקר שווי שוק כפול בהשוואה לעסקה ב-2006 ומבוצעת לפי שווי חברה של כ-10 מיליארד דולר.

"לקח לנו המון זמן להגיע לסיכום, משהו כמו 18 דקות", צוחק ורטהיימר כשהוא מתבקש להיזכר בסיפורים שמאחורי הקלעים של העסקה. "אנחנו הרי מכירים כל כך הרבה זמן. וורן הוא כמו גורו בשבילי. ניתנה לי מאלוהים הזכות להכיר אותו, הוא אחד המורים המעניינים בעולם".


צילום: יח"צ

לאחר שאתמול הדגיש כמה הוא שמח למסור את החברה לידי באפט, מודה היום ורטהיימר כי מדובר היה גם ברגע מורכב עבורו: "לא רק שזו חברה משפחתית, ישקר זו מערכת שעובדת כמו משפחה", הוא משתף. "אחרי 7 שנים בצוותא (עם ברקשייר הת'אווי) ראינו שזה עובד נהדר, פשוט כיף. הוא (באפט) ראה פה משהו שאהב, שהכל הולך נקי וחלק. מאוד שמחנו שהחברה עוברת ממשפחה למשפחה שהיא גם חברים, אבל הרגשות אכן מעורבים. זו הרגשה כמו כשילד עוזב את הבית, יש שמחה אבל גם צביטה בלב".

ורטהיימר אמנם אינו יותר בעל מניות בחברה, אולם אינו מתכוון להיפרד או להתנתק ממנה: "החלק שלי יישאר לשתות קפה עם וורן באפט", הוא צוחק. "פורמלית הדברים אולי ישתנו, אבל מעשית כמובן שנמשיך לעבוד יחד. וורן הוא אדם נהדר אפילו יותר ממה שחושבים או אומרים עליו, הוא פשוט בן אדם. אולי בפנים הוא בכלל יהודי. החלק החשוב ביותר הוא האישיות שלו, הוא מורה באופיו".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.