Forbes Israel Logo

זה הקטן גדול יהיה: 7 המיזמים הלוהטים בעולם בשנת 2013

לאחרונה נדמה כי להיכן שלא נביט, יצוץ סטרט אפ חדש ומבטיח. בכל רגע, בכל יום ובכל מקום אנו שומעים על מיזם חדש ומרגש במיוחד אשר מבטיח לכבוש את העולם, לגייס מיליונים ולשנות את הדרך בה אנו פועלים בתחום מסוים. מבין שלל הסטרט אפים החדשים והמדהימים של שנת 2013, בחרנו את הרשימה המצומצמת: 7 הסטרט אפים הלוהטים ביותר בעולם.

בניסיונות להגיע לרשימה האקסקלוסיבית, עברנו דרך מאות חברות ומיזמים חדשים אשר הומלצו על ידי פורומים ואתרים שונים, משקיעים וקרנות הון-סיכון, יזמים בולטים מהשנים האחרונות, וגם כותבי ועורכי המגזין. 7 המיזמים הנבחרים קיבלו את הציונים המשוקללים הגבוהים ביותר מכלל השופטים, וכולם הוקמו או החלו לצמוח בפועל במהלך 12 החודשים האחרונים. כל אחד מהם הוא מיזם עיסקי בעל פוטנציאל אדיר, אשר מקווה "להשתלט על העולם" ולהביא לשינוי ממשי בהרגלי היום יום של כולנו.

מתכננים לככב ברשימת השנה הבאה ורוצים לשאוב רעיונות? מעוניינים להצטרף (כמשתמשים בלבד) לאחד המיזמים אשר הולכים וכובשים את העולם? אלו הם 7 המיזמים הלוהטים ביותר של השנה החולפת:

EyeEm

לאחר שאינסטגרם הניחה את היסודות והביאה את העולם כולו לשתף תמונות ברשת, EyeEm לוקחת את הנושא שלב אחד קדימה – ורוצה לשמש גם כחנות וירטואלית, ולא רק נקודת מפגש לשיתוף והחלפת מסרים קצרים. לאחר שהוקמה בברלין בשנת 2011, בחודש ינואר השנה חצתה הרשת את רף מיליון המשתמשים. אך את הקפיצה הגדולה היא עשתה במהלך השנה החולפת, וכיום מעל 10 מיליון משתמשים ברחבי העולם מצלמים ומעלים תמונות לאפליקציה. המערכת מאפשרת לצלם לתייג את התמונה באלבום תוכן ממוקד, ולצופה לחפש תמונות בנושאים האהובים עליו במיוחד. אך החידוש המשמעותי ביותר הוא אפשרות המכירה: משתמש אשר ירצה לעשות שימוש בתמונה מסוימת יוכל לפנות לצלם, ולשלם את הסכום אשר האחרון ביקש עבור שימוש בתמונה – כל זאת באמצעות האפליקציה בלבד. חברות שונות דוגמת לופטנזה או רדבול כבר חתמו על הסכמים עם החברה בכדי לתגמל בצורות שונות צלמים אשר יאשרו שימוש בתמונות רלוונטיות שיעלו. הפוטנציאל הפרסומי אדיר, וזו כנראה הסיבה לגיוס בן 6 מיליון הדולרים אשר סיימו לאחרונה.

צילום: shutterstock

Instabeat

הטכנולוגיה הלבישה היא אחד התחומים המדוברים ביותר של השנים האחרונות, אך נראה כי  בכל הנוגע ללבוש תת ימי, העניינים נותרים יבשים למדי. המיזם החדשני מייצר משקפת מיוחדת לשחיינים, אשר אוספת מגוון מדדים גופניים במהלך השחייה: דופק, כמות הקלוריות שנשרפו, מרחק, ועוד – אותם ניתן לנתח לאחר האימון, כשהחומרה מתחברת למחשב באמצעות חיבור USB. כך היא מספקת לשחיינים מידע אשר זמין כבר זמן ממושך לרצים ועוסקים בפעילויות יבשות נוספות, ובנוסף ממקמת את לבנון, שם נוסדה החברה, על מפת הסטרט אפ העולמית.

Tambero

עם 35,000 חקלאים המשתמשים באפליקציה ב-120 מדינות ברחבי העולם, Tambero הופכת גם את תחום החקלאות לדיגיטאלי. האפליקציה המיוחדת זמינה על מחשבים נייחים, טאבלטים וסמארטפונים, ומאפשרת ניהול מבוקר ומדויק של החווה: ניהול משק החי, שעות החליבה, תאריכי שזרוע השדה, ועוד אפשרויות רבות. המיזם הארגנטינאי הולך וכובש את החוות ברחבי העולם, מבלי שהוציא ולו אגורה אחת על שיווק ופרסום.

Thalmic Labs

אם מוקדם יותר הזכרנו את תחום הטכנולוגיה הלבישה כאחד התחומים המדוברים ביותר השנה, חברת Thalmic Labs היא כנראה המיזם החדש המסקרן ביותר בתחום. החברה מייצרת רצועה מיוחדת אשר ניתן ללבוש על היד (בסמוך למרפק). החיישנים השונים מודדים זרמים חשמליים ממקומות שונים ביד, ומאפשרים שליטה מרחוק וללא כל חיבור פיזי במגוון מכשירים טכנולוגיים, דוגמת מחשב, טלוויזיה או טלפון נייד – באמצעות הזזת היד בלבד. לאחר שגייסו 14.5 מיליון דולר להמשך הפיתוח, רבים בעולם ההיי-טק מצביעים על המיזם הקנדי כ"דבר הגדול הבא" בתחום.

צילום: מתוך אתר החברה

Trustev

החברה מאפשרת לאמת את זהותם של רוכשים בחנויות מקוונות באינטרנט, באמצעות ניתוח "טביעת אצבע" וירטואלית המתבססת על רשתות חברתיות שונות, היסטוריית גלישה ועוד. אולי עבורכם זה לא נשמע מרגש במיוחד, אך אלפי חנויות מקוונות יחלקו עליכם בכל לשון – הטכנולוגיה מפחיתה משמעותית את הסיכון ליפול קורבן לגניבת כרטיס אשראי או זהות ווירטואלית. המיזם האירי גייס השנה 3 מיליון דולר.

RidingO

אמנם חלקים נרחבים בהודו מוכי רעב, אבל בערים מסוימות הבעיה הבוערת ביותר היא דווקא עודף – כמו בנגלור, אשר סובלת מעודף מכוניות בכבישי העיר. אז כיצד ניתן לטפל בבעיה? המיזם השאפתני מציע לשדך בין בעלי מכוניות לנוסעים: בעל מכונית מעלה את מסלול נסיעתו, והאפליקציה מציעה לנוסעים שונים להצטרף בתמורה לתשלום עבור הדלק. מחיר הנסיעה נמוך משמעותית מנסיעה באוטובוס, ואפילו אפשרות להסעות לנשים בלבד מוצעות באפליקציה. גם התשלום אינו מתבצע פיזית, אלא באמצעות הטלפון. מאז הושקה למעגל מצומצם של משתמשים צברה האפליקציה 2,500 משתמשים קבועים, ובשנה הקרובה מתוכננת ההשקה הפומבית הרחבה.

Yplan

המלצות חברתיות ושיווק בסלולר הם שניים מהתחומים הלוהטים ביותר, וכששניהם חוברים יחדיו לאפליקציה אחת, אין פלא שאחד מ-5 בעלי סמארטפון בלונדון משתמש בה בקביעות. האפליקציה מאפשרת למשתמש לראות אירועים חברתיים בטווח הזמן הקרוב, ובמיוחד כאלו אשר מומלצים על ידי חבריו. בנוסף, האפליקציה מאפשרת לרכוש כרטיסים לאירועים אלו באותו הרגע. לאחר מספר חודשים בניו יורק כבר צברה האפליקציה מעל 500,000 משתמשים, ותוכניות ההתרחבות של החברה אשר הקימו שני חברים מלטביה מרשימות ומרחיקות לכת. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן