Forbes Israel Logo

"זה לא יעבוד": הרעיונות המופרכים ביותר שהפכו לחברות ענק

בהחלט קל יותר להקים חברת סטארט-אפ מוצלחת בזכות רעיון טוב, אבל חברות סטארט גדולות הן לעתים קרובות תוצאה של רעיונות שנשמעו תחילה מגוחכים. שאלו את עצמכם: לו הייתם המשקיעים, ומישהו זורק היה לכם את אחד מהרעיונות האלה, מה היתה תגובתכם?

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

פייסבוק: "העולם זקוק לעוד Myspace או Friendster. נפתח אותה עבור כמה אלפי טיפוסים אנטי חברתיים. אולי אחר כך יצטרפו כולם, כשיראו כמה הסטודנטים של הרווארד מגניבים".

Dropbox: "אנחנו הולכים לבנות תכנה לשיתוף קבצים כאשר בשוק יש כבר עשרות כאלו שאף אחד לא משתמש בהן, ועוד שנתמכות בידי חברות גדולות כמו מיקרוסופט. התוכנה תעשה רק דבר אחד טוב, ותצטרכו להזיז את כל התוכן שלכם ממקומו כדי להשתמש בה".

אמזון: "אנו נמכור ספרים בצורה מקוונת, למרות שרוב המשתמשים עדיין מפחדים להשתמש בכרטיסי האשראי שלהם באינטרנט. עלויות המשלוח תאכלנה את כל כספי החסכון שלהם. הם יעשו זאת בתואנה של נוחות, למרות שיצטרכו לחכות שבוע לספר".


סרגיי ברין (גוגל, מימין) ומרק צוקרברג (פייסבוק) | צילומים: רויטרס

iOS: "נבנה מערכת הפעלה חדשה שאף אחד ממיליוני היישומים שפותחו עבור Mac OS, Windows או לינוקס לא יעבדו עליה! רק אפל תוכל לבנות אפליקציות עבורה. אה, והיא לא מאפשרת לעשות העתק-הדבק".

גוגל: "אנו בונים את מנוע החיפוש מספר 20 בעולם, בתקופה שבה רוב האחרים ננטשו לאחר שנכשלו מסחרית".

PayPal: "אנשים ישתמשו בכתובות הדוא"ל הלא מאובטחות שלהם כדי לשלם בכסף אמיתי, ללא אישור או גיבוי בנקאי. ינהלו את העסק בחורים בני 20 ומשהו".

Instagram: "פילטרים! כן, יש לנו פילטרים!".

LinkedIn: "מה דעתכם על רשת חברתית מקצועית לכאורה, שקהל היעד שלה הוא אנשים עסוקים בני 30-40? הם ישתמשו בזה פעם ב-5 שנים כשיחליפו עבודה".

SpaceX: "אם נאס"א יכולה לעשות את זה, ודאי שגם אנחנו יכולים! זה הרי לא מדע טילים או משהו".

פיירפוקס: "אנחנו הולכים לבנות דפדפן אינטרנט, למרות שב-90% מהמחשבים בעולם כבר יש אחד חינמי ומובנה. רוב העבודה תתבצע בידי בחור אחד בלבד".

טוויטר: "זה כמו מייל, SMS, או RSS. חוץ מזה שזה הרבה פחות. תחילה ישתמשו בזה בעיקר חובבי גאדג'טים, ואחרי זה בריטני ספירס וצ'ארלי שין".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.