Forbes Israel Logo

זינוק בעליה: המסחר בתל אביב ננעל בעליות שערים

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום בעליות מרשימות של כל המדדים המובילים, על רקע מגמה דומה שאפיינה בסוף השבוע את בורסות אירופה וארצות הברית, זאת לאחר שביום שישי פורסם שם דו"ח התעסוקה לחודש יוני שהמחמיא מאוד לכלכה האמריקאית.

המדדים ת"א 25 ות"א 100 עלו שניהם בשיעור של כ-1.4% ומדד הבנקים הוסיף כ-1.6% לערכו. מדד הנפט והגז התחזק עם בשיעור צנוע יותר של 0.8%, כמו גם מדד התקשורת. מדד הנדל"ן הוסיף 1.5% לערכו.

על פי נתוני דו"ח התעסוקה האמריקאי המפתיעים נוספו במהלך החודש החולף כ-287 אלף משרות לשוק בארצות הברית, נתון גבוה בהרבה מההערכות. פרסום זה הביא את המשקיעים בוול סטריט לרכוש מניות רבות מסוגים שונים. הזינוקים הללו בבורסות מעבר לים גרמו לפערי ארביטרז' חיוביים גם בפתיחת המסחר בתל אביב הבוקר. על רקע זה, מניית טבע הוסיפה לערכה 0.8% ומניית סודהסטרים זינקה ב-7.4%.

נזכיר כי אחד האירועים המרכזיים שעדיין מעסיקים את המשקיעים והפרשנים ברחבי העולם, מעבר להשלכות הברקזיט, היא החלטת הריבית של הפד בארצות הברית. לאחר שבחודשים האחרונים נראה כי הסיכוי להעלאת ריבית נוספת השנה הולך ופוחת, ובאם יתרחש יקרה רק בחודש דצמבר, כעת נראה כי פרסום דו"ח התעסוקה המבטיח מחזיר את האפשרות שהריבית תועלה מוקדם יותר, לסבירה יותר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן