Forbes Israel Logo

זעזוע בערוץ 2: בוטלו התכניות "שש עם" ו"פגוש את העיתונות"

מכה נוספת לערוצי הטלוויזיה: לאחר שדירקטוריון ערוץ 10 ודירקטוריון חדשות 10 החליטו פה אחד על פיטורי כל העובדים בערוץ ובחברת החדשות, נודע היום גם כי דירקטוריון חדשות 2 החליט בעקבות המשבר הכלכלי בו הוא נתון כי החל מהיום לא תשודר התוכנית "שש עם עודד בן עמי", במקומה שודר הערב שידור חוזר של פרק בסדר ה"סברי מרנן". כמו כן, בשבת לא תשודר התוכנית "פגוש את העיתונות".

מהדורת החדשות של הערוץ, אשר שודרה עד כה מ-20:00 ועד 21:00, תקוצר גם היא כבר מהיום ותשודר רק עד השעה 20:45. 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"שש עם" | צילום מסך

בהודעת החברה נכתב: "לאור מצוקת התקציב, המצוקה התזרימית, והדרישה לקיצוץ מסיבי מיידי בהיקף ההוצאות של חברת החדשות הנחה דירקטוריון החברה את ההנהלה לבצע בשלב זה את הפעולות הבאות לאלתר, החל מהיום ה 18.12.12:

1. "המהדורה המרכזית" תקוצר. 2. לא תשודר התכנית "שש עם עודד בן עמי". 3. לא תשודר התכנית "פגוש את העיתונות". 4. כינוס עובדי חברת החדשות באופן מיידי ועדכונם על מצב החברה. בתוך עשרה ימים התחייבה הנהלת חברת החדשות למסור לדירקטוריון החברה הצעת תקציב הכוללת קיצוץ של 20 מיליון שקל".

גורם בחדשות ערוץ 2 הודה היום כי מסביב שורר בעיקר חוסר ודאות: "גם אנחנו לא יודעים בדיוק מה הולך לקרות", אמר. "כינסו אותנו והודיעו על הגזרות, אבל לא שום דבר מעבר לזה".

חבר הכנסת נחמן שי, החבר בצוות התגובות של מפלגת העבודה, קרא הערב לדירקטוריון חברת החדשות של ערוץ 2 ולהנהלתה לדחות את הקיצוץ המתוכנן בשידורי החדשות ותכניות האקטואליה בערוץ: "צעד זה, מוצדק ככל שיהיה, פוגע בציבור הרחב, אך בעיקר משחק לידיה של הממשלה הרעה הזו", אמר שי. "אין דבר שהממשלה מעוניינת בו יותר מאשר להחניק את הדיון הציבורי בענייני השעה. ככל שתכניות החדשות תדעכנה, יאבד הציבור את זכותו ואת חובתו לדעת".

מוקדם יותר היום הפגינו עשרות עיתונאים ופעילים חברתיים מול בית הליכוד במצודת זאב בתל אביב. ההפגנה אורגנה על ידי ארגון העיתונאים. זאת לאחר שעל אף הדיון הצפוי בכנסת ביום חמישי על ערוץ 10, קיבלו הבוקר 500 עובדי הערוץ מכתבי פיטורים.

בהפגנה לקחו חלק עיתונאים מכלי תקשורת רבים ביניהם ערוץ 10, ערוץ 2, ערוץ 1, 'גלובס', 'מעריב', 'הארץ' ועוד. הכתב הכלכלי של ערוץ 10, מתן חודורוב, הפנה אצבע מאשימה כלפי ראש הממשלה: "אדוני רה"מ, בשנות כהונתך גרמת להתדרדרות התקשורת. כמו בברית המועצות, הממשלה מנסה להראות שמי שלא יישר קו ישלם מחיר".

בתום ההפגנה התקבלה דווקא הודעה משמחת עבור עובדי החדשות המקומיות: בדיון שנערך היום בועדת הכספים הוחלט להאריך את השידורים, בהתאם לסעיף 38 לחוק יסוד הכנסת, המתייחס להארכה אוטומטית של חוקים והוראות שעה שיפוגו בסוף השנה בגלל הקדמת הבחירות. המשמעות היא שהחדשות המקומיות יוכלו לשדר עד תחילת מאי 2013.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.