Forbes Israel Logo

זקן אימץ את המלצות הוועדה להגברת התחרותיות בבנקים

הצוות לבחינת הגברת התחרותיות במערכת הבנקאית הגיש היום את הדוח המסכם שלה. הוועדה ברשות המפקח על הבנקים דודו זקן התמקדה בדוח הסופי בהמלצות להגברת התחרותיות בתחום שירותי החיסכון, האשראי ומערך התשלומים למגזרים אלה, הן בתוך המערכת הבנקאית והן מחוצה לה.

במסגרת הדוח המושלם נוספה המלצה נוספת לפיה יש לשלב את הגופים המוסדיים בפעילות בתחום האשראי הצרכני. בדוח נכתב כי "- הוקם צוות בראשות הממונה על שוק ההון, הביטוח והחיסכון במשרד האוצר, לגיבוש הצעדים להעמדת אשראי קמעונאי ממקורות החיסכון הפנסיוני והסרת החסמים הרגולטוריים הקיימים כיום". לטענת הוועדה, הצוות צפוי לסיים את עבודתו בסוף השנה. 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

בנוסף המליצה הוועדה על שיפור וייעול תהליך המעבר בין הבנקים. על פי המלצות הוועדה, בנקים יוכלו לקבל מידע על פעילותם של כל השחקנים בענף ובכך יוכלו להציע ללקוחות את החבילה המתאימה להם ביותר, זאת במטרה להקל על הלקוחות הפרטיים לעבור בין הבנקים.

דודו זקן, המפקח על הבנקים | צילום: דוברות הכנסת

עוד ממליצה הוועדה על הוזלת ניהול חשבון לעסק קטן. על פי הדוח, "הוגדרה והורחבה אוכלוסיית העסקים הקטנים אשר תהנה מתעריפי עמלות קמעונאיים לניהול חשבונם, ובהתאם גובש נוסח תיקון חקיקה ליישום ההמלצה".

לדברי זקן, "ההמלצות בדוח הן תשתית והזדמנות לשינוי משמעותי ואפקטיבי. יישום ההמלצות של הצוות במלואן וכמכלול שלם יביא להגברת התחרות בשירותים הבנקאיים הניתנים למשקי הבית ולעסקים הקטנים, הן בהיבט המחיר המשולם על ידם עבור השירות שהם מקבלים, הן בהיבט סך האשראי הזמין בשוק והן בהיבט של טיב השירות ואיכותו.

עוד הוסיף זקן: "הדוח מתווה מטרות, עקרונות והסדרים רצויים וחשוב מזה, דרכי יישום ולוחות זמנים. מאז פרסום דוח הביניים ולאחר שמיעת עמדות הציבור, התחלנו ליישם את ההמלצות, ובפרט אלו שבתחום סמכותו של בנק ישראל, בהן המלצות מתחום הפיקוח על העמלות".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.