Forbes Israel Logo

חביבות חולפת: 10 דברים שיגרמו לעובדים המוכשרים שלכם להתפטר

האם גם אתם נתקלים במנהלים בכירים שמדברים לא מעט על עובדים מוכשרים, אבל חוזרים על אותן טעויות שוב ושוב? מעט מאוד דברים פוגעים בעסקים יותר מאשר עזיבה בלתי צפויה של עובד מוכשר. עם כל הדגש על פיתוח מיומנות הנהגה, הרבה חברות לא מצליחות לשמור על האנשים המוכשרים שלהן.

תשאלו כל מנכ"ל אם יש בחברה שלו מנגנון לשימור ופיתוח כשרונות, והתשובה תהיה חיוביות. הם מיד ישלפו משפטי מפתח מהירים על איכות היוזמות שלהם, כמות הפוטנציאל בחברה וכו'. כמו מרבית הדברים בעולם העסקי, יש יותר מדי דברים שבנויים בתיאוריה אבל לא קורים במציאות.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

כדי לבחון את הכישרון בכל ארגון צריך לבדוק את התרבות, לא את הרטוריקה. כששאלנו שכירים רבים בחברות בארה"ב לגבי מידת נאמנותם לארגון, אלה היו התוצאות:

• יותר מ-30% מאמינים שיעבדו במקום אחר תוך שנה.
• יותר מ-40% לא מכבדים את הממונה הישיר עליהם.
• יותר מ-50% אומרים שיש להם ערכים שונים מאשר לבוסים.
• יותר מ-60% לא מרגישים שמטרות הקריירה שלהם זהות לתוכניות שיש לבוסים עבורם.
• יותר מ-70% לא מרגישים שהבוס מעריך אותם.

אם לא תאתגרו את העובדים – הם יעזבו | צילום אילוסטרציה: IngImage / ASAP

אז עבור כל המנהלים שמרגישים שהכל בשליטה – כדאי שתעריכו מחדש את מצבכם. לא משנה מה הוותק שלהם, המשרה, התואר וכו': עובדים אשר עוזבים מרצונם, בדרך כלל עושים זאת בגלל קצר בתקשורת בינם לבין ההנהגה. להלן 10 סיבות בגללן אנשים מוכשרים עוזבים את מקום העבודה:

1. לא הצלחתם לתת מקום לרצונות של העובדים. חברות חכמות מתאימות את הרצונות ותחומי העניין של העובדים למטרות הארגון ולמשימות שניתנות להם. הטבע האנושי מקשה על אנשים להתרחק מנושאים שחשובים להם. אם לא תבינו את זה, תעודדו את העובדים לחפש מענה לתשוקותיהם במקום אחר.

2. לא הצלחתם לאתגר את האינטלקט של העובדים. אנשים חכמים לא אוהבים לחיות בעולם משעמם. אם לא תאתגרו אותם, הם יחליפו אתכם במי שיוכל לעשות זאת.

3. לא הצלחתם לעזור להם לנצל את היצירתיות שלהם. כשרונות גדולים מחפשים כל הזמן דרך להשתפר ולגדול. הם בנויים לחדש ולהשתנות. הם צריכים לתרום ולהשאיר את טביעות אצבעותיהם על המוצרים של החברה. מנהיגים חכמים לא מגבילים אנשים כאלה. מה הטעם לקנות סוסי מירוץ אם אתם לא נותנים להם לרוץ?

4. לא הצלחתם לפתח את הכישורים שלהם. לא משנה כמה חכמים או מוכשרים העובדים שלכם, תמיד יש מקום לצמיחה, התפתחות והתבגרות. אם תגבילו אותם, הם יעזבו אתכם לטובת מישהו שלא יעשה זאת.

5. לא הצלחתם לתת להם קול. לאנשים מוכשרים יש רעיונות טובים, תובנות ואבחנות. אם לא תקשיבו להם, מישהו אחר יעשה זאת.

6. לא היה איכפת לכם מספיק. נכון, אנשים עובדים עבור משכורת, אך זו לא הסיבה היחידה. למעשה, מחקרים רבים כי זו כלל לא הסיבה החשובה ביותר. אם לא איכפת לכם מהאנשים ברמה האנושית, ברמה הרגשית, בסופו של דבר הם יעזבו אתכם – לא משנה כמה תשלמו להם.

7. לא הצלחתם להנהיג. עסקים לא נכשלים, מוצרים לא נכשלים, פרויקטים לא נכשלים וקבוצות לא נכשלות – מנהיגים נכשלים.

8. לא הצלחתם לזהות את התרומה של העובדים לארגון. המנהיגים הטובים ביותר לא לוקחים לעצמם קרדיט – הם נותנים אותו. כישלון בזיהוי תרומתם של אחרים לארגון הוא לא רק שחצני, אלא מוביל לעזיבת עובדים.

9. לא הצלחתם להגדיל את תחומי האחריות של העובדים. אתם לא יכולים להגביל אנשים מוכשרים – נסו לעשות זאת והם ייפלו לבינוניות או יחפשו קרקע פורייה יותר. אנשים יקבלו על עצמם עומס גדול יותר בעבודה בשמחה, אם הוא רק יגיע עם סמכויות רבות יותר.

10. לא הצלחתם לעמוד בהתחייבויות שלכם. הבטחות לבדן הן חסרות ערך. אם תבגדו באמונם של האנשים שאתם מובילים, תשלמו מחיר כבד מאוד. מנהיגים אשר לא לוקחים אחריות על העובדים שלהם, בסופו של דבר יישארו עם עובדים לא מוכשרים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.