Forbes Israel Logo

חברה אירופית תבצע קידוח בעומק 5,000 מטר בשדה הגז "מגד"

השותפות לחיפושי נפט גבעות עולם חתמה על מכתב כוונות עם חברת קידוח מאירופה, במסגרתו, תבצע החברה האירופית את שני הקידוחים הבאים של השותפות בשדה מגד, ולעומק של 5,000 מטר למטרות גז ונפט. הקידוח הראשון עתיד להתחיל בנובמבר 2012 והקידוח השני – כחצי שנה לאחריו.

בדוחותיה האחרונים של גבעות הובהר כי השותפות פועלת לאישור קידוחי מגד 5, מגד 6 ומגד 7, וכעת כנראה שמדובר בשניים מהקידוחים הללו, אשר כדי להתחיל בהם תצטרך השותפות להמתין לאישור הוועדה המחוזית מרכז. בהודעת החברה נכתב כי "האמצעים הכספיים של השותפות מספיקים לביצוע קידוח אחד לפחות".

צילום: רויטרס

שותפות גבעות החלה למכור לראשונה נפט ממאגר מגד ב-2011. סך ההכנסות שייצרה השותפות ממגזר הנפט עמדו על יותר מ-50 מיליון שקל והשותפות עברה לראשונה לרווח תפעולי של יותר מ-2 מיליון שקל בסוף 2011.

ברבעון הראשון של 2012 הצליחה השותפות להפיק 55 אלף חביות מאתר הקידוח מגד 5. מתוכן, מכרה השותפות 48 אלף חביות בעבור קצת יותר מ-5.5 מיליון שקל.

עבור המחזיקים בזכויות ההוניות של גבעות (ביחידות ההשתתפות) נרשמו תקבולים נטו של 258 שקל לחבית – עלייה של יותר מ-13% דולריים עבור כל חבית בהשוואה לסוף 2011.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.